1603 DJ Wide Boy

Beste mensen,

Vandaag mijn eerste post op dit forum.
Na een tijdje meegelezen te hebben hier en daar op het forum lijkt mij dit een leuk, leerzaam en postitief clubje.
Zelf ben ik 47 jaar en al een menig jaar door het horlogevirus bevangen, ondanks diverse vaccinaties.
Ben reeds een tijdje in het bezit van een wide boy, altijd weer een genot om te dragen.
Weet iemand hoeveel wide boys ongeveer in de jaren 70 gemaakt zijn, zijn ze nu echt “zeldzaam” en een premium waard? (ja, ik ben daarin getrapt;-))
Ik hoor het graag.

groet!
Ralph

14 likes

Tja, voor een vintage DJ in goede staat betaal je inderdaad relatief premium. En als de vragende markt betaalt is de vraagprijs gerechtvaardigd…

Of een bepaald horloge het waard is bepaal jij als koper zelf, vind je de marktprijs persoonlijk gerechtvaardigd in combinatie met de staat van het horloge. Dan is hij het voor jou waard :v:t2:

Ps. Welkom op het forum :+1:t2:

1 like

Dank voor het welkom!

Ik snap dat een klokje geld kost en ook de basale principes van de markt.
Mijn vraag betreft echter de wide boy indexen van de DJ, ik kan daar niet veel over vinden?

Ralph

Wide Boys zijn destijds uitgebracht bij de Datejusts & Day-Dates, een aantal is er niet bekend voor zover ik weet, het was een configuratie zoals je nu ook gewoon je Rolex met bepaalde dials kan bestellen. Ze waren in aankoopprijs inderdaad duurder, waardoor er inderdaad minder van zijn gemaakt dan de basic indexen/stick markers etc. De liefhebber betaald er inderdaad een premium voor, nu nog steeds. Net zoals bij de ‘Sigma Dials’.
alleszins, welkom en je datejust is echt wel knap!

2 likes

Persoonlijk vind ik de widebody’s erg tof. Zowel bij de DJ als bij de DD.

1 like

Wat de widebody betreft: auto’s en horloges schijnen vaak samen te gaan:wink:

Mooiste opmaak van indices de wideboys imho. Zeker iets meer waard dan standaard.

1 like

He Ralf, tof om je hier tegen te komen. Mijn mening over premiums hebben we aan de keukentafel besproken.

Bonus of niet, je DJ is prachtig!

Gr. Roel

1 like