Dit is nogal een verhaal, wat ik met sommige al gedeeld heb maar wat ik ook graag met de rest wil delen.
Ik zat op google te zoeken of er nu veel juweliers waren met tweede hands horloges. Viel eigenlijk wel mee, maar ik kwam toevallig terecht op de site van een juwelier uit het midden van het land.
Daar stond de onderstaande foto met de volgende beschrijving
[quote]Ca.1980. automaat.
Waterdicht.
1 jaar garantie niet op de duikring.[/quote]

Zag er toch echt uit als een Seamaster 300 en geen horloge uit de jaren 80. Even opgebeld en verteld dat ik langs zou komen op die dag. Horloge bekeken en het zag er toch wel echt uit als een Seamaster 300. Caseback nummer klopte en ook de wijzerplaat klopte. Er zat alleen een te kleine bezel-inlay in die niet eens in een Omega hoort.
De juwelier was zelf horlogemaker en had hem een beurt gegeven. Het uurwerk zag er inderdaad erg schoon uit.
Toen ik vroeg of de bezel-inlay wel klopte (natuurlijk klopte ie niet, maar ik wilde even hem testen) gaf ie als antwoord dat ie waarschijnlijk wel zo hoorde en dat het restant vroeger was voorzien van verf (wat een *&$ antwoord zeg)
Er zat ook een scheur in de bezel, maar die kon ie wel puntlassen binnenkort. Ik heb hem daar hartelijk voor bedankt 
Uiteindelijk dus naar huis gegaan met een hele vette Seamaster 300 met de originele brede sword hands. Binnnenkort stuur ik hem denk ik naar Ferrie/Freddy/Pikotech voor een complete beurt. De wijzerplaat is gerelumed en ik zou eigenlijk willen dat dit ongedaan wordt gemaakt, weet alleen niet of dit gaat lukken moet ik eerlijk zeggen. Daarnaast weet ik dat je hem ook nieuwe lume kunt geven met een verkleurde tritium kleur dus dan laat ik dat erop zetten denk ik.
Gelukkig is een nieuwe bezel nog gewoon te bestellen en de kosten vielen mij wel mee (rond de 160 euro voor een complete lunette)
Glas is origineel en kast is mooi strak en niet gepolijst.
De prijs, die mogen jullie best weten. 500 euro…echt een koopje voor een SM300, ook al moet er een nieuwe bezel op en de gerelumede wijzerplaat (wel netjes gedaan) Straks een beurt en dan kan ie er weer een paar decennia tegenaan
Eigen fotos heb ik nog even niet maar die komen nog wel…
Zie nu dat de foto nogal groot is. Op de site was het een postzegel van 5 bij 5 die niet kon worden uitvergroot.