16600 & 116600

Gewoon voor de fun even twee foto’s delen;

Twee werelden maar oh zo leuk;

Bedankt voor het kijken.

Gr. Roel

16 likes

Dit soort topics en foto’s maken me zo verdrietig… :disappointed_relieved:

Omdat ze niet in mijn horlogedoos liggen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geweldige klokken !!!
Pieter.

Mijn beste,

Altijd mooi om zo’n karaktervol duo nog eens onder de aandacht te brengen!!
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Prachtig duo. Dit soort foto’s maakt voor mij persoonlijk wel altijd duidelijk dat de nieuwe kastvorm van Rolex geen vooruitgang is. De 16600 is voor mij mooi in balans qua ontwerp.
Ik zou de 116600 overigens ook niet naar de kringloop brengen hoor…

Twee schitterende klokken!

Foto’s doen imo geen recht aan de werkelijkheid.

Ik heb vele jaren een 16600 gehad en nu een 116600, in real life is het verschil niet zo ‘enorm’.

Je ziet toch wel degelijk aangepaste lijnen van de nieuwe
Tenslotte is het model nog hetzelfde dus met dragen geeft het wel hetzelfde idee…

Ik schrijf ook niet dat er geen verschil is, maar die verschillen zijn in real life niet zo extreem als de foto’s doen vermoeden.

De verschillen in kast zijn groter tussen de 16610 en de 116610.

Maar ook daar raak je redelijk snel aan gewend waardoor je de 16610 op den duur eigenlijk maar een kleuterklokje gaat vinden.

2 likes

De lugs van de 116600 zijn inderdaad minder breed dan die van de SubC en neigen meer naar de “klassiekere” vormen van de pre-ceramics.

1 like

Inderdaad, maar ook de kroonbeschermers van de 116610 zijn een stuk dikker dan die van de 116600. Daarbij heeft de 116600 ook (weer) een matzwarte wijzerplaat.

1 like

Ondanks dat ik n 16600 heb, ben ik t ergens wel met je eens. Irl oogt die nieuwe dweller om de pols niet eens zo fors als de nieuwe sub.
De ouwe modellen voelen best klein aan, vooral omdat steeds meer v MN andere klokjes groter zijn/dragen.

Desalniettemin vind ik de scherpere lijnen vd oude modellen nog steeds mooier.

1 like

Zoals ik al schreef :wink: Twee werelden, allebei leuk.

1 like

Twee mooie werelden als je het mij vraagt…

Waarom hebben ze de sub no date niet met de iets subtielere lugs gemaakt… dat zou perfect zijn. Want het “vooraanzicht” qua kastvorm van de seadweller is prachtig!

Ik heb de 16600 en ben momenteel aan het kijken voor de 116600. Niet voor erbij helaas. Dat zal inruil worden. Vorige week bijna tot een deal gekomen. We kwamen er net niet uit. Dat komt voor een deel omdat ik denk ik slecht afscheid kan nemen van de 16600. Als het kon, zou ik ze beide nemen.

1 like

Daar zal je geen spijt van krijgen. Met de nieuwe sluiting is het een nog meer volwassen klok geworden en de matzwarte wijzerplaat maakt 'm nog mooier!

De bracelet steekt wat meer uit tov de kast bij de nieuwe, zie je bij meer Rolex modellen. Maar zijn de zijkanten van de links afgewerkt?

Lastig te zien op foto’s als bijv.

[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watch%20inspiration/RolexnewSD_zps64c211c2.jpg.html]

[/URL]

Persoonlijk vind ik de nieuwe Seadweller toch echt veel mooie. Een iets dikkere look, ceramic bezel met 3 subtiele streepjes tussen de cijfers/dikkere streep aanduidingen, dikkere lugs, dikkere crown protector, fat dial indicators, en het belangijkste, een micro adjustable bracelet! :smile:

In mijn ogen bestaat er geen mooiere / betere duikersklok dan deze. De Omega planet ocean komt ook erg ver qua beauty, maar haalt het er niet bij. Het enige waar ik nog steeds niet aan kan wennen is de mercedes hand… :frowning:

Van de PO ben dan weer meer fan van het 2500-model ipv de 8500

O ja?
Waarom?

Voor mij idem. Ik vind het 2500 model kwa lijnen wat chiquer/eleganter. De kleuren en lijnen van de 8500 zijn weer wat stoerder. En het achteraanzicht is prachtig…