Allen,
Ik heb zojuist mijn bezel insert van mijn 16700 gewisseld van een Pepsi naar een coke. Het betreft een originele insert.
Na het wisselen draait de bezel niet soepel meer, er lijkt wat weerstand te zijn en ik voel de veer niet lekker klikken. (Hopelijk begrijpen jullie wat ik daarmee bedoel…)
Ik heb het al 3x opnieuw geprobeerd. De onderste ring nog een keer gewisseld. Veer nogmaals er in en uit head en weer vast gezet maar telkens met het zelfde resultaat.
Heb ik het veertje gesloopt? Of doe ik iets anders fout?
Gelukkig is het optische resultaat wel een heel mooi plaatje
Alvast bedankt voor jullie hulp!
2 likes
Even je titel aangepast voor wat meer views. Heb dozijnen Rolexen geserviced, maar gelukkig nog nooit issues gehad met de duikers/GMT ringen…
1 like
Het palveertje ligt niet op de juiste plek en is tussen de lunette en ring die om het glas zit beland.
De lunette er even afhalen en erop zetten en beginnen vanaf de 12 uur zijde zodat de pal niet eronder kan gaan
11 likes
Zojuist nog een paar pogingen gedaan en het veertje lijkt nu wel goed te zitten. Ik vind de lunette nog steeds stroef lopen, maar dat was ook al voor de insert wissel.
Wellicht dan toch maar een bezoekje aan een horlogemaker. Iemand een suggestie in / rondom Groningen?
3 likes
Heb je een klein beetje vet (Fomblin) op het uiteinde van het veertje gedaan?
Nee dat niet, maar ik heb het gevoel dat het niet aan de veer ligt eigenlijk.
Zit er normaliter ook verschil in de zijden van de metalen ring? Die van mij is erg plat en lijkt wel ingesleten, ik heb echter het gevoel dat dit geen perfect vlakke ring hoort te zijn?
Voor de verduidelijking:
Ik bedoel deze ring, al lijkt hij op de foto ook perfect plat
Non-official Rolex maar wel super-qualified in het algemeen; Albert Koopman in Nieuw-Amsterdam. Allwatch. Topgozer, intense horlogeliefhebber en oud-apotheker.
1 like