1675; voor en na

Vandaag kwam de GMT terug met “nieuwe” (tritium) wijzers. De tint is lichter als de originele wijzers maar wat mij betreft sluit dit beter aan bij de wijzerplaat.

Overigens stoorde het originele setje me niet echt, de foto’s maken het erger dan dat het in het echt is.

Voor:

Na:

Gr. Roel

Het is echt een pracht horloge en schitterend in beeld gebracht :~

Met bewonderende groeten, Frans

Mooie beelden jongen!!

hans

Stuk mooier dan voorheen Roel. Dat vind ik ook een van de mooiste dingen aan een Rolex. Gepolijste wijzers op een matte plaat of gloss plaat met witgouden indexen

Netjes opgeknapt Roel(tu)

En natuurlijk weer prachtige foto’s!

Tom Koerts Schreef:

Stuk mooier dan voorheen Roel. Dat vind ik ook een
van de mooiste dingen aan een Rolex. Gepolijste
wijzers op een matte plaat of gloss plaat met
witgouden indexen

Klopt Tom (tu)

Hierzo:

Daarnaast moet voor mij een Rolex ook altijd in minimaal 85% conditie zijn.

Natuurlijk draag ik m’n Rolexen voor de pats :D;) maar ik vind de “toolwatch” insteek van deze horloges minstens zo aantrekkelijk. En daar hoort dus ook bij dat ze goed functioneren en betrouwbaar zijn.

Gr. Roel

Dat ziet er fantastisch uit Roel!!

Alleen nu dit horloge voor elkaar is gaat het virus vast weer kriebelen…what’s next :slight_smile:

gr,

Vncnt

Wauw… super!

Mijn beste,

“Nil volentibus arduum”!!
(niets is onmogelijk voor hen die willen)

En dat al deze schoonheid zich zo gewillig voor de camera doet poseren, kan alleen maar betekenen dat er een passionele band bestaat tussen pols en horloge.
Een solide ’Rolexband’ wel te verstaan!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Zeemeester Schreef:

…what’s next :slight_smile:

gr,

Vncnt

Ik ben serieus met m’n lief aan het onderhandelen :slight_smile: :wink: want we zijn binnenkort 10 jaar samen. Voor haar een mooie vintage Seamaster en voor mij een Snowflake, met datum en gele patina waar je pijn van aan je ogen krijgt.
Zij krijgt het horloge in februari en ik heb de tijd tot een mooie voorbij komt

:slight_smile:

Seamaster voor je lief is alijd goed, welke wordt het, de mijne draagt al jaren een Bond-versie, staat haar super!

Snowflake is mooi maar heb je al eens gekeken naar een sub met een lolipop-hand? Die zijn mooooooiiii en volgens mij vrij zeldzaam


(foto yorktime, niet letten op de foute nato)

Zeemeester Schreef:

:slight_smile:

Seamaster voor je lief is alijd goed, welke wordt
het, de mijne draagt al jaren een Bond-versie,
staat haar super!

Snowflake is mooi maar heb je al eens gekeken naar
een sub met een lolipop-hand? Die zijn mooooooiiii
en volgens mij vrij zeldzaam

http://www.yorktime.com/watch/sku/467/images/76100
.jpg
(foto yorktime, niet letten op de foute nato)

@ Vincent, de 76100 sub vind ik waanzinnig cool, het is alleen lastig om een mooi exemplaar te vinden dat ook nog eens betaalbaar is. Deze van primetime.de vind ik top, staat al maaaaaaaaaaaaanden te koop. Klokje is van 2600,- naar 2200,- gezakt…

JMN had ooit een vette te koop voor een hele scherpe prijs maar toen had ik de pieken niet liggen :frowning: :wink:

gr. Roel

@ zeemeester… ik vind die nato juist geweldig staan :wink:

Gelukkig verschillen de smaken, anders zou dit een saai forum worden :slight_smile:

Ik ben niet een groot liefhebber van nato-banden en ik zie ze het liefst in 1 kleur

wow, ziet er geweldig goed uit Roel

Mooi opgeknapt en goed in beeld gebracht! Het zal vast niet meevallen op een wijzerset te vinden die ook nog goed ‘matched’?!

Groet,
Mark

::o Erg mooi! (tu) ::o
Zeker in de staat waarin jij hem hebt gebracht!
Imho de mooiste Rolex die er is.

Mark Schreef:

Mooi opgeknapt en goed in beeld gebracht! Het zal
vast niet meevallen op een wijzerset te vinden die
ook nog goed ‘matched’?!

Groet,
Mark

Thnx (tu)

Met Philip van VRF (een autoriteit wat wijzers betreft) een middag zitten mailen en foto’s uitwissen om tot een match te komen: http://www.network54.com/Forum/207593/message/1263020770/Before+and+after%2C+thnx+Philip!

gr. Roel

Ziet er toch wel mooier uit (tu), konden de oude wijzers niet gepolijst worden?

Jürgen Schreef:

Ziet er toch wel mooier uit (tu), konden de oude
wijzers niet gepolijst worden?

Je kunt de wijzers wel polijsten maar het slijpsel vernietigt * het tritium. Dus per saldo schiet je er weinig mee op.
En er zijn mogelijkheden om wijzers weer matching te maken (bijv. luminova vermengen met ecoline) maar deze optie voelt toch beter voor mij.

Gr. Roel

Edit * vervang vernietigt maar door verwoest. Tritium heeft de structuur van krijt, stof en vuil gaat er dus tussen zitten waardoor de uitstraling grauw wordt.