17 juli rikketik

Zijn er nog mensen die gaan?

Na vorige keer afwezig te zijn geweest sta ik er nu weer met een paar tafels E10-12 dus als mensen nog cape cod doekjes, gereedschap of casio horloges zoeken, kom gerust even langs.

hou in ieder geval maar 1 cape cod doekje voor mij beschikbaar bas!
haha

tot morgen

Ik was wel van plan heen te gaan. Als ik je vind (ben geen goede spoorzoeker), dan moet je maar uitleggen wat een cape cod doekje is.
Groeten, Arjen

Excuus het is E10-12 redelijk vlakbij de ingang.

Ik sla deze keer over, maar de volgende keer kom ik wel (if God permits).

Ben er ook even, Omega ophalen en een snelle rondgang.

mvg, Frans

Ik ben voor 't eerst van de partij! Is 't eens een keer niet op zondags!!:smiley:

Zo en nu gauw naar bed, voordat ik morgen m’n nest niet meer uit kan komen :z

OOOHHH… voor het eerst naar de Rikketik geweest. Ik heb mijn ogen uitgekeken: zo groot en zoveel. Rob had een mooie pluk Seiko-klokken geëtaleerd. Ook Simon ernaast had hele mooie duikertjes en mods. En toen zag ik voor het eerst in het echt; de Vostok-Europe Ekranoplan met de witte chapter ring bij Russtime: gloedjenieuw voor 280 euro: met papieren en doos. NIET GEKOCHT omdat die 8 tientjes boven mijn vooraf vastgestelde Rikketik-budget lag. Niet gekocht omdat ik op dat moment niet bekend was met de Vosktok-Europe kwaliteit en prijzen. Aaaaarrggghhh, nu ik de prijzen op internet gezien heb, baal ik dat ik hem heb laten liggen. Hij was zo mooi. Een beginneersfout zullen we maar zeggen?

Tja. 't Was weer een hoop roest en vermolmd hout. :smiley: Er staat mij altijd veel te veel grootwerk bij, daar ontkom je blijkbaar niet aan. Daar loopt ook echt iedereen gewoon langs. Was vooral aan het kijken naar gereedschap, maar ik heb de beurs niet hoeven trekken. En wie heeft ooit bedacht dat op zo’n beurs altijd een commerciele radiozender moet schetteren, zelfs op de plees?

Ook wel mooi spul gezien hoor, maar 't was toch een beetje een zomereditie voor m’n gevoel. De Rolex-boeken waren helaas ook niet echt in de aanbieding, maar dat krijg je met Italiaanse verkopers - die vragen overal te veel voor, omdat ze emotioneel nog steeds geen afstand kunnen doen van enorme bedragen met talloze nullen (de lire!). :wink:

edit: typo

PeterLC Schreef:

Italiaanse

verkopers - die vragen overal te veel voor, omdat
ze emotioneel nog steeds geen afstand kunnen doen
van enorme bedragen met talloze nullen (de lire!).
:wink:

:smiley: :smiley: :smiley:

Aan de andere kant is het goed dat je je aan je budget gehouden hebt(tu).

Weet je: ik weet echt niet waarom, maar ik zou zelf nooit zoveel geld voor een nieuwe Rus uitgeven.
Je ziet ook van die nieuwe Shturmanski of Strela chronografen. Voor wel 300/400 Euro.
Ik koop liever een echte oude voor zo’n 150 Euro, het zal m’n leeftijd wel zijn:D

Verplaatst.

Mooihorloge heb ik gemist. Ik heb deze keer (na 2 keer) Rob eindelijk wel gevonden. Nog even gevraagd voor dikke pushpins en verder zijn Sumo (?) gepast, voor de maat. Hij heeft net zulke kleine polsen als ik. maar toch past het prima. Viel me mee.
Ik heb alleen 3 bandjes gekocht, en wat kleine spulletjes voor m’n vader. Ik had het idee dat er veel meer klokken (in de zin van wandklok, tafelklok) lagen dan anders, maar dat kan verbeelding zijn.

Wel het gaat hier om de eerste “duiker” van Vostok-Europe. 48 mm

Best kans dat-ie er op de volgende Rikketik nog is. Ik hoop het iig voor je!

Oh ja, vind dat ook een stoere klok. Alleen niet gezien :frowning:

(:d

Voor mij ook de eerste keer op de rikketik geweest. En wat een hoop moois was er te zien! Echt leuk om er doorheen te stuinen. M’n compagnon was al wat eerder uitgekeken, maar ik had me wel uren vergapen aan de klokjes en uurwerken…

Waar ik wel af en toe last van had, was een knagend gevoel of iets soms echt op nep is. Soms was 't overduidelijk, maar soms twijfelde ik toch best wel. De lugs lijken wel te kloppen, maar de dikte van de kast weer niet, etc.
Zag ook een hoop LeCoutre Atmos klokken voor een ‘prikkie’. Staan nog geen duizend euro, terwijl ik nieuwe modellen in Hong Kong zag voor 4000 a 7000 euro zag… Is dan 900 euro mogelijk voor een 2de handse? Er stond welliswaar LeCoutre op, zonder Jeager. Maar ik dacht dat 't merk ook als Le Coutre is begonnen.

Was bij voorbaat ook niet van plan om er iets duurs te kopen. Meer op zoek naar tools en zulu/rhino banden. Helaas kwam ik alleen nato tegen :frowning:

Heb dus alleen een Cap Cod doekje gehaald. Bedankt Bas! Binnenkort een ex-Jur even een flink poetsbeurt geven!

En last but not least, m’n klokjes bij Rob opgehaald. Daarover later meer.

marnix_moed Schreef:

Oh ja, vind dat ook een stoere klok. Alleen niet
gezien :frowning:

Hij had er maar 2 van die modellen bij zich, en alle twee gisteren namiddag verkocht. Na een telefoontje naar Polen, belde ze mij vanaf de Rikketik terug. Russtime gaat me binnenkort contacten want ze hebben er nog ene op voorraad…

Duim voor je mee, maar laat je niet gek maken!

Suc6