17013 oysterquartz

Vraagje over een advertentie.
Zag een 17013 datejust oysterquartz uit 1984 te koop staan.
Echter stond hier aan de onderkant van de wijzerplaat T SWISS MADE T in plaats van
T SWISS T.
Elke andere 17013 uit dit jaar die ik gevonden heb
Stond namelijk T SWISS T.
Wat kan dit zijn?
Heeft dit met het land van herkomst te maken want weet dat rolex ook licenties aan andere landen heeft gegeven mochten deze dan misschien dit er niet inzetten of is het iets anders?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Mvg Levi

1 like

Goeie vraag Levi,
ik heb een Rolex 17013 uit 1982 met een T SWISS T wijzerplaat en naar aanleiding van jouw vraag heb ik uit nieuwsgierigheid eens gekeken op Chrono24 naar dit model uit andere bouwjaren. Ik zag verschillende wijzerplaten met T SWISS MADE T uit de meest uiteenlopende jaartallen. o.a. uit 1979, 1987, 1991. Wat de reden is dat ze 2 soorten wijzerplaten gebruiken zou ik niet weten, maar als je ergens het antwoord kan krijgen is het wel op dit forum vermoed ik. Misschien kan je deze vraag beter stellen in de groene Rolex only rubriek.

2 likes

Bedankt.
Ik zal dat even doen

Dit klinkt erg vreemd, daar hoor ik graag meer over.

Ik kan me niet inbeelden dat Rolex horloges laat maken onder licentie in andere landen en die dan te koop aanbiedt met andere markeringen om een onderscheid te maken met hun real deal Swiss horloges. Echt maf en vooral on-Rolex qua idee alleen al.
Waar heb je die info ergens vandaag?

Een gewisselde wijzerplaat.

nope.

Het kan een service wijzerplaat zijn of gewoon gewisseld door de verkoper.

1 like

Even nagezocht ging niet om hele horloges maar om de banden Rolex deed dit om import belasting te vermijden.
Dit kan je ook terugzien in stempels en kwaliteit van de afwerking.
Even het filmpje van Amsterdam Vintage Watches kijken over Rolex banden.
Vanaf 9:28 gaat het een klein stukje daarover

1 like

Bedankt voor je reactie.
Wat staat er origineel in?
Gewoon het T Swiss T?

tot +/- 1983 was het uit mn hoofd inderdaad t swiss t

1 like

Top bedankt