18k horloges zijn ze nog in?

Of goud ooit echt uit is geweest weet ik niet. Wel vind ik nogal veel variatie bestaan in het ‘bling-gehalte’ van gouden horloges.

In mijn collectie probeer ik wel zoveel mogelijk variatie aan te brengen, zodat de keus ‘s ochtends het grootst is. Ik kan echt genieten van dit momentje vroeg op de dag. Een gouden horloge (met een niet al te groot bling gehalte) hoort er voor mij ook echt bij, ook al draag ik onderstaande vrijwel alleen bij wat specialere gelegenheden.

5 likes

Was nooit een goud man maar na vele stalen horloges blijft deze 18k plus croco voor mij echt een top combi

3 likes

Er zijn net als met mode momenten dat het helemaal in is en iedereen er aan mee doet en er zijn momenten dat je het weinig tegen komt. Maar ik heb het idee dat goud of 2 tone weer wat meer in trek is. Dus er worden weer meer modellen aangeboden in of met goud.

Two tone is onvoorwaardelijk feaut als je het mij vraagt. Daarnaast is goud voorbehouden aan nette horloges of aan klassieke chronografen, sorry!

1 like

Goud is gaaf. Maar rosé kan prima voor de blanke man. En anders witgoud. Net even (heel) wat mooiere gloed dan staal.

Two tone zoals die afzichtelijke Rolex datejusts… BAH…

Een mooi gouden “net” horloge, of een chronograaf daarentegen met een gouden bezel…

1 like

Mooi rose goud die het prima doet als dresser maar die ik vaak ook als dagelijks horloge draag omdat ik hem gewoon mooi vind. :star_struck:

1 like

Ik vind goud juist gaaf, maar dan moet het ook echt goud zijn geen laagje goud, ik moet er ooit eens 1 gaan kopen.

1 like

Daar ben ik het wel mee eens. Al zou ik het niet snel kopen, deze vind ik dan nog wel mooi:

3 likes

Ik heb redelijk veel gouden horloges, maar allemaal ‘nette’ modellen. Gouden sport modellen is niet aan mij besteed.

1 like

Uitzonderlijk mooie Connie heb je daar gevonden. Typisch eind '50s model met die uurmarkeringen. Wel jammer dat de kastpoten zo gepolijst zijn.

Hoog Badr Hari gehalte als je het mij vraagt.

1 like