Wow, je kennis is al net zo indrukwekkend als je horloges.
Het geheim zit in het detail, schitterend dat je het hier wilt delen! Ik vind het uitermate boeiend & leerzaam, thanks!
Komt de verkleuring van de cijfers op de
uurmarkeringen ook door het verkleuren of de
invloed van het radium?
wat het precies is weet ik (nog) niet maar ik denk dat radium niet uit zichzelf verkleurt, ik heb in december een '55 aangeboden gekregen maar ivm prijs niet gekocht die nooit uit de verpakking was geweest en waarvan het radium nog bijna helemaal licht was , het zal dus denk ik een combintie zijn van (uv?)licht en vocht
het verkleurt ook niet helemaal egaal maar meer vleksgewijs, hier een close up van bovenstaand horloge
Wow, je kennis is al net zo indrukwekkend als je
horloges.
Het geheim zit in het detail, schitterend dat je
het hier wilt delen! Ik vind het uitermate boeiend
& leerzaam, thanks!
Je haalt me de woorden uit de mond! Vanuit het hoge noorden hier ook een hartelijk dank voor het delen!
maar het is natuurlijk ook zo dat als je serieus geld uitgeeft voor een horloge je wel je huiswerk (heel) goed moet doen
aan de andere kant was het ook zo dat als het een jonger horloge was geweest , met een Venus 178 uurwerk, de prijs nog steeds goed was dus daar had ik mezelf ook een beetje op ingesteld en ingedekt
maar dit keer pakte het goed uit en waren de onderzoeken niet voor niets
het is ook enorm leuk als de dingen die je denkt te weten ook waar blijken te zijn, deze zijn namelijk zo zeldzaam dat ik er nog nooit 1 eerder in mijn handen had gehad en er zijn 2 andere verzamelaars die ik ken die er 1 of meedere hebben , en die delen maar mondjes maat hun vergaarde kennis over deze 1e types Navitimers met Valjoux 72 uurwerk