Voor de niet Breitling verzamelaars is dit waarschijnlijk een ‘gewone’ vintage Navitimer . Voor de Breitling verzamelaars onder ons is dit waarschijnlijk 1 van de meest gezochte, zo niet het meest gezochte horloge wat Breitling heeft gemaakt
een Breitling Navitimer uit 1954 met een Valjoux 72 uurwerk. De allereerste uitgebrachte Navitimer , gemaakt in opdracht van AOPA en in deze versie alleen gemaakt in 1954 en de 1e helft van 1955
wat ik nu om mijn pols heb heb ik gekocht van een wazige foto maar in het echt overtreft hij al mijn verwachtingen vwb de staat
ongepolijst, kast helemaal mooi , wijzerplaat als nieuw alleen de wijzers gepatineert door de Radium lume
Mooi is 'ie zeker. Niet mijn eigen smaak, maar ik kan wel de schoonheid van deze Breitling inzien! Ik zou graag eens een korte verhandeling zien over de betekenis van de getallen op het horloge en een uitleg hoe te gebruiken! Ik raak bij mijn Omega X-33 al de weg kwijt!
Ik zou graag eens een korte verhandeling zien over
de betekenis van de getallen op het horloge en een
uitleg hoe te gebruiken! Ik raak bij mijn Omega
X-33 al de weg kwijt!
Gefeliciteerd met deze fantastische nieuwe aanwinst. Hij ziet er nog prachtig uit. Klopt het dat de bezel van dit exemplaar ook zo bijzonder is en kan ik uit je verhaal opmaken dat dit de kroon op je huidige (indrukwekkende) verzameling is?
Dat is inderdaad een prachtig horloge. Jammer van
de wijzers, ga je die nog aanpakken?
absoluut niet , al het ‘aanpak’ werk verminderd de (verzamelaars)waarde met meer dan de helft (van >10K euro naar <5K). Nu is hij helemaal origineel en onaangeroerd en de sporen zijn door vadertje tijd achtergelaten daar kun je niets aan verbeteren
alles wat er nu aan gedaan zou worden is echt het vernietigen van een verzamelaars object
dit de kroon op je huidige (indrukwekkende) verzameling is?
het is in ieder geval degene waar ik het langst naar op zoek geweest ben !
er worden er meestal 1 a 2 per jaar aangeboden die meestal heel erg duur zijn en/of gerestaureerd
maar er komen er nog een paar mooie aan , het gaat dan wel wat minder met de economie maar dan komen ook de mooie stukken beschikbaar voor een acceptabele en soms zeer goedkope prijs, ik denk ook omdat mensen opzoek gaan om waardevolle spullen te gelde te maken ?
Gefeliciteerd Rene met deze schitterende aanwinst! (tu)
Kon je aan de hand van de foto concluderen dat dit een Valjoux 72 zou zijn?
Leuk dat je link naar de uitleg van de sliderule geillustreerd is met deze wijzerplaat.
Geniet ervan; jij irl. wij van je prachtige foto’s. Thanx
Kon je aan de hand van de foto concluderen dat dit
een Valjoux 72 zou zijn?
Dat dacht ik inderdaad te kunnen en heb daar een kleine uitleg bij geschreven
het is in het engels maar ik ben op dit moment een beetje te lui om alles in het nederlands over te typen, btw V72’s hebben a-symmetrische pushers dus daar kun je het ook aan zien
let me show you what , aside from the pusher position that Kurt pointed out, I think are more clues
Btw I couldnt really figure out the pusher position on that auction so I had to rely on my gut and observations
I have made a comparison between an AOPA wing from a V178 model and the V72 model , you can probably already see the differences yourself in this pic
eerder had ik een verhandeling geschreven over het aantal ‘beads’ op de bezel, int kort
125 = 1954
124 = 1955
120 = 1956
98 = 1957 tot 1959
93 = 1959 tot 1960/61
dus
I counted 125 beads , so according to my own previous post it should be early '54 , proof will be in the pud… opening it when I get it, its airborne now and I hope customs wont hold on to it for too long