1983 verjardag horloge

Hoy jongens. Volgend jaar ben ik 30 en ik wil me iets leuks geven :slight_smile:

Ik ben al een tijdje op het zoek naar een verjaardagshorloge, maar het is niet eenvoudig iets leuks uit 1983 te vinden… Ik zal jullie graag voor een beetje inspiratie vragen :slight_smile:

Bedankt,
Jan

Makkie…5513!

+1

Leuk idee! :slight_smile:

Zoiets?
http://www.thewinedoctor.com/tastingsformal/vintageport1983.shtml
Voor mijn zoon (1985) heb ik een Seiko 7040- duiker liggen.
Die lust gewn port.

Normaal zou ik ook 5513 zeggen. Maar Jan rust zijn horloges graag uit met zijn eigen producten, is een 5513 daar wel echt geschikt voor?

Ik houd het daarom even hier op, ik weet niet in welke maand Jan jarig is, maar met een beetje zoeken moet er ook één te vinden zijn uit zijn geboortejaar en ook de maand:

Klein maar fijn :wink:

ticothijs82 Schreef:

Normaal zou ik ook 5513 zeggen. Maar Jan rust zijn
horloges graag uit met zijn eigen producten, is
een 5513 daar wel echt geschikt voor?

Jazekerwel! Juist een 5513 kan goed eens op een leren band gedragen worden. Iedere band is dan een uitdaging. De ruimte tussen de pushpins en kast is zo smal dat het leer aardig gemarteld moet worden om daar tussen te passen…

Bert1 Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Normaal zou ik ook 5513 zeggen. Maar Jan rust
zijn
horloges graag uit met zijn eigen producten, is
een 5513 daar wel echt geschikt voor?

Jazekerwel! Juist een 5513 kan goed eens op een
leren band gedragen worden. Iedere band is dan een
uitdaging. De ruimte tussen de pushpins en kast is
zo smal dat het leer aardig gemarteld moet worden
om daar tussen te passen…

Als jij het zegt, wie ben ik dan om dat te ontkennen :wink:

5513 it is.

bedankt voor de reacties :slight_smile:

ik ben wel vergeten om nog iets te schrijven… prijs-limit is cca 2000 EUR +/-… de horloge moet max. 39mm in diameter zijn.

een 5513 is fijn maar een 16750 zou ik wel beter vinden :slight_smile:

hamilton military ken ik en het is ook een mogelijkheid die ik leuk vind. verder is er nog rolex datejust - wel mogelijk een voor 2k EUR te vinden…

verder heb ik niks meer gevonden :slight_smile:

en ja, als ik een GMT master koop, zal ik haar met een leren band dragen :stuck_out_tongue:

En deze dan? staat in de verkoophoek:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,1128172

kan een mooie leren band aan en is compleet.

Succes
Martin

ticothijs82 Schreef:

Als jij het zegt, wie ben ik dan om dat te
ontkennen :wink:

Wow…dat ging vlot. Had ik die overtuigingskracht thuis ook maar :wink:

Max 39mm, budget tot 2k…

Misschien is een Omega Seamaster 145.029 nog wat? In ieder geval ruim binnen budget te krijgen.

Een aantal suggereren een 5513.

Dit soort klokjes zijn natuurlijk een grote aanschaf, de klok is op leeftijd en ook nog is redelijk schaars.

Wat is nu de beste manier om zo’n klok aan te schaffen? EBay en chrono24 goed in de gaten houden of zijn er nog betere/betrouwbare kanalen?

En hoe weet je nu zeker dat het een 100% origineel is en dat er niet mee gerommeld is?

royse Schreef:

Een aantal suggereren een 5513.

Dit soort klokjes zijn natuurlijk een grote
aanschaf, de klok is op leeftijd en ook nog is
redelijk schaars.

Wat is nu de beste manier om zo’n klok aan te
schaffen? EBay en chrono24 goed in de gaten houden
of zijn er nog betere/betrouwbare kanalen?

En hoe weet je nu zeker dat het een 100% goedkoop
is en dat er iet mee gerommeld is?

Er zijn tal van betrouwbare kanalen, eigenlijk te veel om op te noemen. Als je vintage horloges gaat kopen, en een behoorlijk bedrag betaalt, vind ik dat je zelf eerst je huiswerk moet doen. Niet op de goede gok kopen via MP of eBay. De kans dat je dan iets koopt “met een verhaal” is groter dan wanneer je bijvoorbeeld via (ik noem maar wat) subgmt koopt. Je betaalt meer, maar koopt relatief betrouwbaar.

Sommige merken hebben een booming vintagemarkt. Neem bijvoorbeeld Rolex, maar ook Omega en Breitling (en eigenlijk alle grote merken), hebben hun specifieke types die serieus geld opbrengen. En als er geld te verdienen valt, zijn er altijd mensen bereid de waarheid wat op te rekken.

Kortom, vintage is echt hartstikke leuk, maar om willekeurig te kopen heb je wel wat kennis nodig. En die is hier op het forum echt wel voorhanden als hulplijn (tu).

Dag Bert,

Dank voor je reactie. Ik ben al enige tijd rond aan het kijken maar er is toch opvallend weinig aanbod bij de betrouwbare adressen. En ja, deze adressen hebben nu mijn voorkeur omdat je voor een paar 100e toch veel meer zekerheid krijgt.

Zo af en toe bieden de betrouwbare handelaren een klok aan maar ook daar is vaak iets mee (dial vervangen, veel gepolijst) Grote voordeel is natuurlijk wel dat deze handelaren hier open en eerlijk over zijn.

Het komt op mij bijna over als het zoeken naar de bekende speld dus goede tips zijn welkom!

jankoxxx Schreef:

bedankt voor de reacties :slight_smile:

ik ben wel vergeten om nog iets te schrijven…
prijs-limit is cca 2000 EUR +/-… de horloge moet
max. 39mm in diameter zijn.

een 5513 is fijn maar een 16750 zou ik wel beter
vinden :slight_smile:

hamilton military ken ik en het is ook een
mogelijkheid die ik leuk vind. verder is er nog
rolex datejust - wel mogelijk een voor 2k EUR te
vinden…

verder heb ik niks meer gevonden :slight_smile:

en ja, als ik een GMT master koop, zal ik haar met
een leren band dragen :stuck_out_tongue:

Deze is uit 1973

Je kan zoeken naar een CWC uit die periode. Of misschien een mooie Omega.

Een Tudor 75090, ruim binnen budget vanwege de midsize maat:)

malus65 Schreef:

Een Tudor 75090, ruim binnen budget vanwege de
midsize maat:)

Mooie mogelijkheid ook. Ook 40mm is binnen budget wel te vinden hoor…

1 like

malus65 Schreef:

geen slechte idee :slight_smile: heb je ergens een link voor meer info? zijn die ook van 1983?

Bert1 Schreef:

malus65 Schreef:

Mooie mogelijkheid ook. Ook 40mm is binnen budget
wel te vinden hoor…

Oja… Max 39mm, excuus.