Hoy jongens. Volgend jaar ben ik 30 en ik wil me iets leuks geven
Ik ben al een tijdje op het zoek naar een verjaardagshorloge, maar het is niet eenvoudig iets leuks uit 1983 te vinden… Ik zal jullie graag voor een beetje inspiratie vragen
Normaal zou ik ook 5513 zeggen. Maar Jan rust zijn
horloges graag uit met zijn eigen producten, is
een 5513 daar wel echt geschikt voor?
Jazekerwel! Juist een 5513 kan goed eens op een leren band gedragen worden. Iedere band is dan een uitdaging. De ruimte tussen de pushpins en kast is zo smal dat het leer aardig gemarteld moet worden om daar tussen te passen…
Normaal zou ik ook 5513 zeggen. Maar Jan rust
zijn
horloges graag uit met zijn eigen producten, is
een 5513 daar wel echt geschikt voor?
Jazekerwel! Juist een 5513 kan goed eens op een
leren band gedragen worden. Iedere band is dan een
uitdaging. De ruimte tussen de pushpins en kast is
zo smal dat het leer aardig gemarteld moet worden
om daar tussen te passen…
Als jij het zegt, wie ben ik dan om dat te ontkennen
Dit soort klokjes zijn natuurlijk een grote
aanschaf, de klok is op leeftijd en ook nog is
redelijk schaars.
Wat is nu de beste manier om zo’n klok aan te
schaffen? EBay en chrono24 goed in de gaten houden
of zijn er nog betere/betrouwbare kanalen?
En hoe weet je nu zeker dat het een 100% goedkoop
is en dat er iet mee gerommeld is?
Er zijn tal van betrouwbare kanalen, eigenlijk te veel om op te noemen. Als je vintage horloges gaat kopen, en een behoorlijk bedrag betaalt, vind ik dat je zelf eerst je huiswerk moet doen. Niet op de goede gok kopen via MP of eBay. De kans dat je dan iets koopt “met een verhaal” is groter dan wanneer je bijvoorbeeld via (ik noem maar wat) subgmt koopt. Je betaalt meer, maar koopt relatief betrouwbaar.
Sommige merken hebben een booming vintagemarkt. Neem bijvoorbeeld Rolex, maar ook Omega en Breitling (en eigenlijk alle grote merken), hebben hun specifieke types die serieus geld opbrengen. En als er geld te verdienen valt, zijn er altijd mensen bereid de waarheid wat op te rekken.
Kortom, vintage is echt hartstikke leuk, maar om willekeurig te kopen heb je wel wat kennis nodig. En die is hier op het forum echt wel voorhanden als hulplijn (tu).
Dank voor je reactie. Ik ben al enige tijd rond aan het kijken maar er is toch opvallend weinig aanbod bij de betrouwbare adressen. En ja, deze adressen hebben nu mijn voorkeur omdat je voor een paar 100e toch veel meer zekerheid krijgt.
Zo af en toe bieden de betrouwbare handelaren een klok aan maar ook daar is vaak iets mee (dial vervangen, veel gepolijst) Grote voordeel is natuurlijk wel dat deze handelaren hier open en eerlijk over zijn.
Het komt op mij bijna over als het zoeken naar de bekende speld dus goede tips zijn welkom!