19mm banden voor duikhorloge

Net een mooie Seiko 62MAS duiker van een forumlid overgenomen en zou er graag een andere (nato) band op doen. Nu is de lug maat 19mm. Toch een lastige maat voor nato’s. AliExpress en de US gebaseerde leveranciers hebben vooral wat zulustraps, maar lang wachten cq duur door extra importtarieven. Iemand tips?

8 likes

Cheapestnatostraps

1 like

Gewoon 20 mm ertussen

1 like

Bedankt, heb ik geprobeerd maar met vaak stuggere nato’s ziet het niet zo mooi uit. Toch liever een 19mm nato. Met vintage banden lukt het wel met 20 mm idd.

1 like

Heb een Tissot Quickster. Heerlijk zomer horloge. Zelfde issue. Gewoon 20mm van STRPS

4 likes

Dus jij hebt de SLA017 gekocht die hier op het forum te koop stond! Terecht hoor :smile:

Ik ga het hier ook volgen voor als mijn SLA017 binnen komt. Ik denk dat ik zelf meer voor rubber ga en zelfs voor leer (heiligschennis, ik weet het, maar ik heb hele mooie foto’s voorbij zien komen van dit horloge op leer. Hij kan bijna alles hebben)

1 like

Daarom ook hekel aan die oneven maten.

2 likes

Bedankt Ronald. Zo’n strap heb ik wel liggen. Ga het proberen

Hi bedankt, ja die heb ik inderdaad gekocht! Heb er nu een Bulang leren band opgezet (20mm), maar een blijvertje wordt het niet in deze combo. Liefst een mooie nato in groene/khaki, 19 mm. Ik blijf zoeken!

en vanavond maar een Bulang & Sons vintage bandje opgezet. Kan hij ook wel hebben. Maar blijft 20mm en dus proppen in de lugs…

Naar aanleiding van dit filmpje:

was ik wel erg enthousiast geworden van de meshband en de ‘gladde’ rubberen band op het filmpje die wel erg mooi aansluiten op de kast.

Ik ben vervolgens gaan zoeken en kwam op een aantal banden uit, voor het gemak even allemaal van één site. Geen idee of het goede kwaliteit is, ik laat me daar graag over informeren!

Rubber (zie filmpje, volgens mij niet exact hetzelfde, maar het geeft een idee):

Nato (bond staat op de foto’s echt gaaf, zeker met de antraciet wijzerplaat):



Of helemaal grijs:

Mesh (helaas wel maar 18mm, maar volgens mij is die van het bovenstaande filmpje ook maar 18mm):

…leer:


Niet hetzelfde bandje, maar om even een idee te geven dat leer echt mooi kan staan:

Daarnaast passen ook de nagemaakte vintage Seiko rubber straps van Wjean er probleemloos op:

1 like

op dat horloge svp geen aliexpress bandje op doen hoor!!

laat dan op z’n minst een mooie op maar maken voor dat caliber seiko :wink:

1 like

Bedankt voor de inspiratie; ik ga er mee aan de slag! :pray:t2::pray:t2: