19mm lederen horlogeband die niet smaller wordt naar de gesp

Hallo leden,

Ik heb onlangs een Seiko SNXS79K gekocht en die verwacht ik binnen enkele dagen te ontvangen.
Ik wil voor dit horloge graag een (zwart) lederen horlogebandje hebben. Echter is het zo dat de bandbreedte van dit model Seiko 19mm is. Nu wordt er wel gezegd dat je een 20mm horlogeband er wel tussen kunt duwen, maar dat ligt dan ook weer aan de dikte van de horlogeband. Er is nog een vereiste, ik wil graag dat de horlogeband niet smaller wordt naarmate de band afloopt naar de gesp (dus niet 19mm bij de kast en 17mm bij de gesp). Ik heb al best veel rond gezocht, maar ik kan geen horlogeband vinden die 19mm bij de kast en 19mm bij de gesp is en die ook nog eens leer is. Is er iemand die toevallig dit horloge ook heeft en een passend bandje heeft gevonden die aan mijn wensen voldoet, of weet iemand gewoon een webshop waar zo’n soort bandjes te koop zijn. Het liefst zou ik het bandje in het zwart hebben.
Dus even een opsomming:

  • leder
  • 19mm breed aan de kast en 19mm breed aan de gesp
  • (kleur zwart)
    Ik bedank jullie al voor de moeite.

Ik weet niet wat het mag kosten maar weet je wat nog mooier is? Laat een bandje op maat maken. Dan weet je zeker dat het helemaal is wat jij wilt. Dat kan bij de bandenmeesters van dit forum zoals @slls en @Ko-Banden. Neem contact op met hun en bespreken de mogelijkheden.

@slls heeft ook een website.

Zoeken naar een 2 piece leather NATO in die maat

Ik vind mijn band die van 20>16mm loopt veels te iel op mijn polsen. Eergisteren een band besteld bij Anchorstraps aan de hand van mijn wensenlijstje, vandaag verstuurd, hopelijk morgen in huis.

19mm verloop naar 18mm gesp is genoeg te vinden. En dat staat ook nog eens correct op je nieuwe Seiko.
Jouw wens van 19mm straight is alleen met nato of custom made mogelijk.

19 mm gesp ben ik nog nooit tegengekomen.

3 likes