19mm lugbreedte en 18mm mesh band, ik ben er al uit, het wordt nee ;)

Mijn Longines Hydroconquest heeft een 19mm lugbreedte. Ik heb een 18mm mesh band die ik er zojuist op heb gezet om te kijken hoe dat staat.

Dat past natuurlijk niet precies, dus doen of niet doen? En wat voor leuke alternatieven hebben jullie?

Edit: de mesh band zit alweer om een ander horloge (met 18mm lugs) en ik ga nadenken over iets anders :slight_smile:

Bedankt!

Meh…

1 like

Niet mooi

1 like

Nope.

1 like

Ik zeg nee

1 like

Mesh heeft soms wat speling bij de lugs, ik zou een 20mm proberen.

1 like

Ik zou sowieso geen mesh doen. Mesh is voor ridders.

image

3 likes

Nee. Doe maar niet.

1 like

Ik zat aan een 20mm shark band te denken dan; daarbij kunnen de uiteinden wat meer bij elkaar gedrukt worden.

Deze combi wordt het inderdaad niet.

1 like

Goed idee, heb dat ook ooit gedaan op een Oris. In het begin een beetje frotten maar toen het eenmaal zat was het perfect.

1 like

Je zou een mesh band met bredere endlinks en smallere aanzet kunnen overwegen. dan kan je de holle stift waar de pushpin doorheen loopt om en om afveilen voor de juiste fit.

Zoiets als op deze foto.

Niet mijn horloge dit, maar ik heb het zelf wel eens gedaan met goed resultaat.

Om en om veilen voor een gelijk resultaat,en zeker niet te enthousiast te werk gaan en meerdere malen tussendoor even monteren om te passen. (Ook op deze foto zie je een verschil door onvoorzichtigheid, bovenkant is meer afgevijld dan de onderkant, dus nogmaals, voorzichtig te werk gaan)

Groeten,

Noel.

1 like

Sorry geen mesh fan, wel een mooi horloge