Ik ben min of meer vrij nieuw in het horloge wereldje en ben tot zoverre niet verder gekomen dan Swatch ( Met alle respect, ben wel benieuwd naar de sistem 51) en mijn huidige Mondaine
Ik zit erg te twijfelen tussen de volgende
Nomos Tangente gangreserve datum.
Aerowatch Moon Phases 1942 ( Ja ik weet het ‘goedkoop’ qua prijs vergleken met de anderen in de lijst)
Kan iemand mij vertellen welke jullie zouden kiezen als eerste aankoop.
Andere suggesties zijn welkom echter dan heb ik een paar wensen
Max prijs +/- 2300
Datum
Opengewerkte achterkant
Ronde kastvorm
En dan het belangrijkste Zo nauwkeurig mogelijk mbt tijd ( Dus zo weinig mogelijk secondes afwijking per dag).
Verder heb ik nog een vraag en wil het forum niet vervuilen
Een leuke skeleton lijkt me ook wel wat. Iemand tips en waar en hoe te koop via Nederlandse site. En qua prijs mag het ook hetzelfde als de bovenstaande keuzes. Maar het is dan wel een van deze 6 of de skeleton
Is een Nomos Zurich niks voor je. Met wat zoeken moet ie voor dat geld te vinden zijn. Zou overigens voor de Nomos gaan. Enige manufactuur en een ontzettend sympathiek merk.
Complimenten voor je uitstekende smaak, persoonlijk zou ik de nr. 2 uit je lijst schrappen, daar voel ik niets voor. Verder is het misschien het overwegen waard, om ook naar gebruikte horloges te kijken.
Tsja ik kijk eigenlijk al jaren verlekkerd naar Nomos echter andere aanschaf meer essentieele (huishoudelijke) apparaten hebben aanschaf voorkomen naast andere uitgaves die net wat belangrijker zijn dan een horloge…
En ik snap zeer zeker de reactie van kijk ook eens naar gebruikt :-). Ben me alleen nog aan t bedenken
Verder wat betreft de Zurich. Nieuwprijs van dat model met saffierglas is €2980. Zou je mij die aanraden tov de Tangente ivm het kaliber wat erin zit?
Nu vind ik die Weltzeit ook wel bijzonder maar gelijk €1000 duurder…
Tja,
Mijn persoonlijke smaak zal naar je nummer 3 en nummer 5 uitgaan…