Ik ben min of meer vrij nieuw in het horloge wereldje en ben tot zoverre niet verder gekomen dan Swatch ( Met alle respect, ben wel benieuwd naar de sistem 51) en mijn huidige Mondaine
Ik zit erg te twijfelen tussen de volgende
Nomos Tangente gangreserve datum.
Aerowatch Moon Phases 1942 ( Ja ik weet het ‘goedkoop’ qua prijs vergleken met de anderen in de lijst)
Kan iemand mij vertellen welke jullie zouden kiezen als eerste aankoop.
Andere suggesties zijn welkom echter dan heb ik een paar wensen
Max prijs +/- 2300
Datum
Opengewerkte achterkant
Ronde kastvorm
En dan het belangrijkste Zo nauwkeurig mogelijk mbt tijd ( Dus zo weinig mogelijk secondes afwijking per dag).
Verder heb ik nog een vraag en wil het forum niet vervuilen
Een leuke skeleton lijkt me ook wel wat. Iemand tips en waar en hoe te koop via Nederlandse site. En qua prijs mag het ook hetzelfde als de bovenstaande keuzes. Maar het is dan wel een van deze 6 of de skeleton
Is een Nomos Zurich niks voor je. Met wat zoeken moet ie voor dat geld te vinden zijn. Zou overigens voor de Nomos gaan. Enige manufactuur en een ontzettend sympathiek merk.
Complimenten voor je uitstekende smaak, persoonlijk zou ik de nr. 2 uit je lijst schrappen, daar voel ik niets voor. Verder is het misschien het overwegen waard, om ook naar gebruikte horloges te kijken.
Tsja ik kijk eigenlijk al jaren verlekkerd naar Nomos echter andere aanschaf meer essentieele (huishoudelijke) apparaten hebben aanschaf voorkomen naast andere uitgaves die net wat belangrijker zijn dan een horloge…
En ik snap zeer zeker de reactie van kijk ook eens naar gebruikt :-). Ben me alleen nog aan t bedenken
Verder wat betreft de Zurich. Nieuwprijs van dat model met saffierglas is €2980. Zou je mij die aanraden tov de Tangente ivm het kaliber wat erin zit?
Nu vind ik die Weltzeit ook wel bijzonder maar gelijk €1000 duurder…
Tja,
Mijn persoonlijke smaak zal naar je nummer 3 en nummer 5 uitgaan…
Zijn in mijn opinie één van de mooiere klokken… Mooi en helder uitgevoerd met mooie complicaties…
Maar nogmaals… Dat is mijn smaak.
De Aerowatch, tja , heb ik wel eens (vaker) van vernomen dat ze niet altijd lekker op tijd lopen… Maar zelf geen ervaring mee…
Voor de rest… Ga gewoon kijken bij juweliers en dergelijke, doe ze om, maak er een foto van…
Denk er over na en dan komt vanzelf je gevoel die aangeeft welke het best bij je past…
Tissot Heritage Navigator (160 aniversery)
Erg handig als je veel reist, anders vind ik em wat druk.
Van het rijtje vnd ik de Oris Artelier moonphase en de Aerowatch moonwatch erg leuk. En anders de Nomos wel, als je voor strak en eenvoud gaat. Ik zou het enigszins ook laten afhangen van m’n outfits.
Betreft skeleton, de Brior Tempio vind ik dan wel mooi.
En ook de aparte art deco creaties van Tourby watches.
Van dit lijstje zijn 1, 4 en 6 mijn favorieten.
Ik heb zelf een Tangomat en draag het eigenlijk alleen op mijn werk waar ik overhemden draag.
Voor casual vind ik het te dressy.
Mijn laatste aanwinst draagt weer makkelijk bij alle gelegenheden.
Van dit lijstje zijn 1, 4 en 6 mijn favorieten.
Ik heb zelf een Tangomat en draag het eigenlijk
alleen op mijn werk waar ik overhemden draag.
Voor casual vind ik het te dressy.
Daar kun je een boel geld “verdienen”… een horloge kopen wat je nieuw eigenlijk niet kan betalen, kun je af en toe gebruikt wel daardoor kopen…
Als je tijd hebt en geen haast, dan hou de marktplaats in de gaten. Op de Duitse fora is ook meestal wel een horloge naar wens te vinden!
De eerste afschrijving is meestal de grootste… horloges van 1-2 Jaar oud, ongedragen of zgan kosten zo rond de 30-40% minder als een nieuwe… en dan hebben we het toch over een boel geld!
Ach, bijna vergeten :)… ik zou ook gaan voor de Nomos. Een hele mooie klok, met een schitterend werk!!!