1e(edit 2e) stap gezet richting mijn ideale 3 piece

Klopt… het idee is om afscheid te nemen van de rest tijdens dit proces en te eindigen met 3 (Max 4) horloges.

De tissot chrono ziet er mooi uit! De andere twee vind ik wat inwisselbaar.

Ik zou die twee eerder combineren tot een gmt-duiker, en dan nog een echt rustig time/date-only horloge nemen zoals de genta achtige tissot hierboven ergens.

Of een hele elegante gmt. Maar zo’n sportieve gmt gaat mij wat teveel de kant van een duiker op.

Nou ja, whatever, moeilijk zo’n 3 piece!

1 like

Dit is mijn huidige “obtainable” 3 piece (althans de hoofdmoot van de collectie :grin:)

7 likes

Mooie horloges!
Ik heb deze betaalbare 3 piece.
Enige “nadeel” : allemaal Seiko…
Niet bewust zo bedacht:

8 likes

Dit is dus precies het vraagstuk waar een hele tijd mee bezig geweest ben.

En ik merk toch dat de vervangingen van een van de modellen mij niet eens lichtelijk aan het twijfelen brengen.

Heb het denk ik toch goed voor elkaar dat ik zowaar weet wat ik wil.

1 like

Ja, ik ben net van een 16 piece naar een 15 piece gegaan. Verder indikken wordt moeilijk :scream:

3 likes

:+1: Gefeliciteerd met deze eerste stap en er zullen er nog wel meer dan 2 volgen ook denk ik. Goede keuze in functionaliteit en design, veel plezier alvast !

1 like

Alweer 2 jaar rust in de tent door dit trio.

:slightly_smiling_face::+1:

22 likes

Snap ik :wink:

2 likes

Geloof ik meteen!!

Prachtige collectie.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! De Conquest VHP zou ook in mijn collectie zitten als hij meer waterbestendigheid had.

1 like

Snap ook niet helemaal waarom die niet 10atm/100m is.

Maar de huidige waterdichtheid is voor mij voldoende.

Gave 3 piece collectie! Ik zit er zelf ook wel beetje aan te denken om uiteindelijk op 3 mooie stukken te belanden. Een voor de dagelijkse dingen, maar ook wat nettere gelegenheden, zoals in jouw geval de longines heb ik de zwarte alpinist. Leuke duiker voor casual en zomer. En dan zit ik stiekem al te loeren naar een dresser met blauwe plaat aangezien ik voor nette kleding vaak naar blauw grijp :ok_hand:

1 like

Ik ben sinds 2018 van een 22-piece- naar (nu) een 9-piececollection gegaan. Vind ik al een hele prestatie. Slechts 3 pieces zit er voor mij niet in. Misschien een stuk of 6, uiteindelijk. Maar ook dat gaat al lastig worden. :cold_sweat: :thinking: :wink:

1 like

Ik bezit er momenteel 9 in het “bereikbare” segment (hieronder + g-shock), en denk ook zo nu en dan na over een kleinere collectie. Voornaamste reden is dat de draagtijd per horloge gewoon minder is als je er veel hebt. Als het écht zou moeten dan is mijn 3 piece de eerste drie op de foto. Ik kan me er alleen niet toe zetten om de rest weg te doen, vind deze gewoon ook te leuk… Dit komt denk ik doordat ik nauwelijks drang heb om te upgraden naar een duurder segment.

Ik ben wel benieuwd wat bij anderen maakt dat de knop uiteindelijk toch om gaat en er een hoop weg mag.

nb. de verdeling zwart/wit/blauw/groen is onbewust ontstaan :upside_down_face:

8 likes

Mooie collectie!

1 like

Laatste aanwinst is de Colt. Fantastisch stoere daily!

Longines nu een jaartje in bezit. Blijf het een mooie Chrono vinde.

Veruit mijn aller aller aller mooiste… Blijf 'm zo geweldig mooi vinden.

Als vakantie klokkie nog een SKX.

10 likes

Knappe 3 piece collection hoor, goeie keuze. Natuurlijk is er plek voor een quartz in een verzameling, waarom zou dat niet kunnen?

De Oris is echt mooi, Kwaliteit-prijs verhouding zeker en zeker in het groen (ik heb de grote broer in blauw met zwarte ceramic bezel) erg lekker.

De Tissot is tijdloos in mijn ogen, nette echte dresser en toch chronograaf (sommigen zullen zeggen dat een dresser echt geen chrono mag hebben, maar soit). De lugs zal je niet snel in een ander horloge tegenkomen. Gefeliciteerd met de aanschaf, veel draagplezier gewenst.

Ik keur heb goed hoor, deze verzameling (niet dat mijn mening wat waard is overigens, maar toch :slight_smile:

Helaas ben ik al verpest met meer dan 3, maar feitelijk zou het genoeg moeten zijn ja, 3 - piece. Nog helazer, ik ben nog niet bij mijn graal…:frowning:

1 like

Hij is weer binnen !!!

10 likes

2 NA’s vandaag!

10 likes