Zoals ongetwijfeld vele andere leden hier heb ik na lang beraad en veel passen zowaar mijn 3 piece collection weten te identificeren.
De grab and go allrounder / GMT
Deze is handig voor mij ivm werk tripjes naar landen in andere tijdzones. Ik vind dat er een plek is voor een Quartz binnen mijn collectie en zeker voor 1 die eigenlijk altijd goed loopt.
Eigenlijk is een 3 piece niet compleet zonder een leuke duiker, deze is altijd handig op het strand, in het zwembad of gewoon lekker in het zonnetje op het terras. Ik vind zelf dat deze best een beetje onderscheidend en wat kleur mag hebben. Laat ik groen nou een van de mooiere kleuren vinden. En nu hij eindelijk in 41,5 mm te koop was, was de keuze snel gemaakt.
Nu heb ik ook nog iets nodig voor het nettere werk, en iets wat ook zonder problemen verdwijnt onder een overhemd indien nodig.
Ik wist meteen welke het moest worden. Al sinds de introductie in 2017 stond dit horloge op mijn lijst.
De 39mm maat en vintage looks incl die prachtige curved lugs maakten dit voor mij het perfecte horloge.
Nu heb ik 3 weken geleden de 1e stap gezet om dit jaar tot deze collectie te komen.
De Tissot Heritage 1948 is aangeschaft op de mesh band en ga rustig op zoek naar een mooie leren vervanging hiervoor. Zodra ik hem (weer) terug heb van de reparatie want de chrono seconde wijzer resette niet netjes terug naar de 12, dus hij is weer terug naar Tissot. zal ik hier een leuke NA voor maken.
De andere 2 horloges staan op de planning voor de rest van dit jaar
Hebben jullie ook een voor jouw bereikbare 3 piece collectie op het oog?
Heerlijke klok, hopelijk heb je hem snel terug! Mooie 3 piece heb je ook samen gesteld. Niet stiekem leuk een van de twee Oris horloges om te wisselen voor een ander merk? Leuk voor de afwisseling natuurlijk
Uitstekende keuze! En ook wel 'ns leuk dat 't een keer niet ALS, Rolex, Patek, AP, JLC, etc. hoeft te zijn. Dit is gewoon een mooie, goed bruikbare en bereikbare collectie.
Exact, prima selectie alhoewel ik persoonlijk deze keuzes niet zou maken. Dit zou mijn ‘betaalbare 3 setter’ zijn: een Quartz GMT, duiker en een ‘sporty dresser’
Leuk als je zo goed weet wat je wilt. Bij mij verandert dat de hele tijd. Ik probeer ook al een tijdje de hoeveelheid horloges terug te brengen naar een draagbaar niveau. Ik vind het ergens zonde dat er zoveel in de doos blijven zitten. Dan liever ook maximaal 3 of 4 stuks. Ik zou een duiker, een chronograaf een dresser en een beater uitkiezen denk ik.
Leuke 3 piece die je voor ogen hebt. Aangezien je er nog 2 gaat aanschaffen, zit je qua aantallen dus op 9. Ik hoop voor je dat het gaat lukken om dat terug te brengen naar 3.
Ik was voor het begin van de hobby bezig om eens een keer 1 horloge aan te schaffen.
Toen ik vaker aan het rondkijken was hier op HF moesten dat er geleidelijk aan meer worden, omdat het goed zou zijn om voor bepaalde gelegenheden toch echt een ander horloge te hebben. Je wilt het voor jezelf toch te verantwoorden.
Ik heb er nu 5 en een horlogebox voor 6. Ik hoop dat het daar bij blijft.
Ik heb pas de Longines VHP ontdekt hier en wat een dijk van een horloge!
De Oris zal qua afwerking heel prettig zijn (heb zelf een 65. Enkel de Tissot laat me wat koud en de mijnes heeft ook een afwijkende wijzer op 12… (tweedehands gekocht)