Damn you, HF!

Er was een tijd dat ik niet kon begrijpen dat iemand meer dan €50 uitgaf voor een horloge. Nu is mijn horlogebox (12) vol met exemplaren die een veelvoud hebben gekost en zojuist heb ik een Sinn H-Link bracelet besteld voor €230. Dankjewel HF! :angry:
En het ergste?
Over een paar jaar lees ik dit terug en denk meewarig terug aan deze tijd dat ik niet kan begrijpen dat iemand meer dan €5000 uit zou geven aan een horloge.
Ik weet het, niet jullie schuld, ben er zelf bij, kom maar op. Maar je moet eens uitrekenen hoeveel pakjes cigaretten ik had kunnen kopen als ik deze verslaving niet had gehad!

42 likes

Je bent zo te lezen op de goede weg!! :+1:

6 likes

Haha herkenbaar. ‘Nooit ga ik meer uitgeven dan 200 euro aan een horloge. Daaronder is echt meer dan genoeg leuks te krijgen.’

Tien jaar later.

180 euro voor een rubberen band met vouwsluiting? Ja dat kosten ze nou eenmaal. En ik moet toch de originele sluiting hebben, want de rest is niet mooi genoeg.

:joy:

13 likes

Haha grappig dit. Ik ben juist begonnen met deze hobby omdat ik me ging belonen voor het stoppen met roken.

11 likes

Helaas de beste samenvatting van de topic post :sweat_smile:

1 like

:joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

Ik denk dat er mening andersom denken: wat had ik wel niet kunnen kopen als ik niet al die (smerige) pakjes sigaretten had gekocht. (en opgerookt)

3 likes

Hahaha ja dat :see_no_evil:

1 like

Maak van die tien jaar, 3 jaar en ik lees hier mijn eigen verhaal in terug. Zeer herkenbaar :joy:

2 likes

Reken het eens om naar guldens (geen idee hoe oud je bent, maar voor een veertiger als ik is dat af en toe leuk om te doen), je schrikt jezelf echt de tandjes.

De hobby wordt alleen maar mooier;
Onderga het met een glimlach,
Het hoeft niet, het mag. :wink:

4 likes

Dank, die hou ik erin, het doet opeens veel minder pijn…:disappointed_relieved:

1 like

Gelukkig,
Kop op,
Borst vooruit,
Pols naar voren
En mouwen opgestroopt.

4 likes

Welkom op HF!
Waar even 5k wegslaan voor een nieuw of vintage horloge de gewoonste zaak van de wereld is!

En die originele merk vouwsluiting van €250?
“Inpakken hoeft niet; hij is voor mezelf!” :sunglasses:

6 likes

:joy:

3 likes

Excuses daarvoor :pensive:
Het komt wel vaker voor trouwens . Weleens een pb gekregen van een lid dat een jaar geschorst wilde worden omdat het teveel geld en tijd aan het kosten was.
Tsja…

33 likes

Heerlijk toch !
En als je het een beetje goed doet, is het zeker geen weggegooid geld.
Je krijgt er een prachtige collectie, uren plezier en altijd een prachtig sieraad om de pols voor terug.
Dagelijks kies ik (soms meerdere keren) wat ik omdoe en dat voelt waanzinnig goed.
Wat mij, naast het gestaag tot het absurde doorstijgen van het “budget”, het meeste verbaasde van HF is het ontwikkelen van mijn smaak.
Die is echt veranderd en verandert (beter:ontwikkelt) zich nog steeds.
Waardering voor geschiedenis, verschillende uurwerken, etc.
Ik smul dagelijks van mijn “hobby” !

7 likes

#MeToo.

4 likes

Ben sinds 4 jaar “in de horloges” … maar er is wel een parabolische curve zichtbaar in de prijsontwikkeling :sweat_smile:

1 like

Heel herkenbaar :stuck_out_tongue_closed_eyes: maar ik ben een paar jaar geleden juist gestopt met roken. Het geld wat ik bespaar gaat in mijn horloge pot.

2 likes

Weet je zeker dat het niet de partner was die het bericht had gestuurd :laughing:

7 likes