Ik heb er nu dus ook 7.
Daar juist dit plan om dag terug te brengen naar 3.
Ik heb er nu dus ook 7.
Daar juist dit plan om dag terug te brengen naar 3.
Exact, prima selectie alhoewel ik persoonlijk deze keuzes niet zou maken. Dit zou mijn ‘betaalbare 3 setter’ zijn: een Quartz GMT, duiker en een ‘sporty dresser’
Dat dacht ik 10 jaar geleden ook…
Prachtige Tissot en ik denk dat die het inderdaad nog beter doet op leer. Die Oris zou ik ook wel eens willen passen.
Goed bezig!
Mooie 3 piece en fijn dat je er voor jezelf uit bent. Ik kan maar geen antwoord vinden op deze vraag. Teveel moois in omloop en teveel wensen.
Leuk als je zo goed weet wat je wilt. Bij mij verandert dat de hele tijd. Ik probeer ook al een tijdje de hoeveelheid horloges terug te brengen naar een draagbaar niveau. Ik vind het ergens zonde dat er zoveel in de doos blijven zitten. Dan liever ook maximaal 3 of 4 stuks. Ik zou een duiker, een chronograaf een dresser en een beater uitkiezen denk ik.
Succes met je verzameling!
Is ook zo…
Leuke 3 piece die je voor ogen hebt. Aangezien je er nog 2 gaat aanschaffen, zit je qua aantallen dus op 9. Ik hoop voor je dat het gaat lukken om dat terug te brengen naar 3.
Ik was voor het begin van de hobby bezig om eens een keer 1 horloge aan te schaffen.
Toen ik vaker aan het rondkijken was hier op HF moesten dat er geleidelijk aan meer worden, omdat het goed zou zijn om voor bepaalde gelegenheden toch echt een ander horloge te hebben. Je wilt het voor jezelf toch te verantwoorden.
Ik heb er nu 5 en een horlogebox voor 6. Ik hoop dat het daar bij blijft.
Ik heb pas de Longines VHP ontdekt hier en wat een dijk van een horloge!
De Oris zal qua afwerking heel prettig zijn (heb zelf een 65. Enkel de Tissot laat me wat koud en de mijnes heeft ook een afwijkende wijzer op 12… (tweedehands gekocht)
Dat is een mooie doel en stuk voor stuk fraaie horloges.
Klopt… het idee is om afscheid te nemen van de rest tijdens dit proces en te eindigen met 3 (Max 4) horloges.
De tissot chrono ziet er mooi uit! De andere twee vind ik wat inwisselbaar.
Ik zou die twee eerder combineren tot een gmt-duiker, en dan nog een echt rustig time/date-only horloge nemen zoals de genta achtige tissot hierboven ergens.
Of een hele elegante gmt. Maar zo’n sportieve gmt gaat mij wat teveel de kant van een duiker op.
Nou ja, whatever, moeilijk zo’n 3 piece!
Mooie horloges!
Ik heb deze betaalbare 3 piece.
Enige “nadeel” : allemaal Seiko…
Niet bewust zo bedacht:
Dit is dus precies het vraagstuk waar een hele tijd mee bezig geweest ben.
En ik merk toch dat de vervangingen van een van de modellen mij niet eens lichtelijk aan het twijfelen brengen.
Heb het denk ik toch goed voor elkaar dat ik zowaar weet wat ik wil.
Ja, ik ben net van een 16 piece naar een 15 piece gegaan. Verder indikken wordt moeilijk
Gefeliciteerd met deze eerste stap en er zullen er nog wel meer dan 2 volgen ook denk ik. Goede keuze in functionaliteit en design, veel plezier alvast !
Snap ik
Geloof ik meteen!!
Prachtige collectie.