1e post, mijn huidige horloges

Na al een aantal weken hier op het forum mee te lezen, vond ik het toch maar eens tijd worden om mezelf te registreren en ook te gaan posten. Ik ben nu ongeveer een half jaartje ‘aktief’ bezig met horloges en heb al een klein verzamelingetje op kunnen bouwen. Als je hier eenmaal mee begint, wordt het natuurlijk steeds leuker. Er zullen in de toekomst dus nog wel wat klokjes bijkomen.

Hier in ieder geval een overzichtje van wat ik nu heb:

Alles netjes in een doos

Mijn eerste ‘echte’ horloge, die ik ondertussen al weer een jaar of 12 heb. Een citizen EcoDrive

Het horloge waar het virus vorig jaar misschien wel mee begonnen is. Mijn eerste mechanisch horloge; een Oris Artelier skeleton

Hierna ben ik me wat meer in Oris gaan verdiepen en vooral de pointer dates spraken me aan. De volgende aanwinst was dan ook deze small second pointer date van Oris

Ondertussen nog dit klokje van Skagen kado gekregen. Lekker licht en dun, met een mooie blauwe wijzerplaat.

Via ebay kwam ik deze klok tegen die ik toch wel erg leuk vond door de alternatieve manier van tijdweergave. Een mooie Damas jump hour die er nog als nieuw uitziet.

En de laatste aanwinst; een Oris regulateur tonneau. Origineel op een stalen band, maar ik draag hem nu op zwart leer. Wel leuk om te zien hoe een horloge kompleet kan veranderen door een andere band.

Zoals je op de eerste foto kunt zien, zijn er nog 2 plekken vrij in de box. De volgende nieuwe aanwinst is echter al besteld; een Seiko black monster. Weer een klok met een compleet ander uiterlijk. Juist die variatie vind ik op het moment leuk.

Jeroen

Welkom Jeroen, leuke gevarieerde collectie, die Oris regulator en die Damas zijn mijn favorieten uit je collectie alhoewel ik die oris skelleton ook een erg mooie dresswatch vind(tu)

Welkom! Mooie collectie heb je. Vooral die pointer date vind ik prachtig. Ik ben zelf pas een paar weken actief op het forum, en al drie horloges rijker. Wees dus gewaarschuwd! :wink:

Welkom en ga zo door, mooie collectie.

Mijn beste,

Van harte welkom op dit op dit wellicht meest informatieve, doch ook plezante horlogeforum binnen onze contreien.
Een fraaie verzameling aan horlogerie heb je.
En die Oris pointer date, vind ik een adembenemende schoonheid hebben.
Mijn Complimenten!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuke binnenkomer, ik ben persoonlijk weg van de tonneau Oris.
Tonneau is op het forum niet zo geliefd maar ik zoek nog steeds een mooie.
Dat wil niet zeggen dat ik de anderen minder vindt hoor.
Een fraai clubje bij elkaar.
Wees gewaarschuwd, een jaar op het forum en je hebt twee dozen vol .
Welkom en veel post en leesplezier.

Lenno

Mooie Oris verzemeling!

Leuke binnenkomer (tu)

Met name de Damas kan ik waarderen.

Welkom :)-D

Welkom en wat een goede verzameling al.

Welkom op dit (leuke) forum en je hebt al een mooie verzameling hoor! Wat staat er op het wensenlijstje?

Welkom op dit leerzame en verslavend forum, van (nog) een orisfan:

Groet
Herman

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Hoi Jeroen welkom…
je gaat heel wat meemaken en de kans op verslaving is groot.
Er is zoveel moois en zoveel variatie.
Je bent iig goed gestart met je collectie in een mooie doos.
grt
Peter

Bedankt voor het warme welkom allemaal!
Momenteel heb ik niet echt iets op het lijstje staan. Komende week arriveert er nog een Seiko monster (lijkt me ideaal voor op vakantie) en dan ben ik eigenlijk van plan om even een pauze in te lassen. Maar ja, waarschijnlijk gaat dat toch niet lukken :wink:

Mijn interesse gaat naar het moment vooral uit naar klokken met een alternatieve manier van tijdweergave en/of klokken met een mooi zichtbaar mechanisch uurwerk. Momenteel zitten mijn horloges vooral in of tegen de hoek van de dresswatches, dus wat meer sportievere klokken zullen er misschien ook nog wel komen.

Lekkere binnenkomer hoor!

Welkom.
Knappe verzameling en de Artelier en Pointerdate vind ik geweldig.
Veel plezier op het forum.

Een bijzondere collectie. Ik vind de skeleton het mooist.

Ook namens mij van harte welkom. ik kan wel bbgrijpen dat die skeleton t virus heeft doen aanwakkeren.

Hallo & welkom,

leuke klassieke verzameling, coole Damas :~

Tabee