1ste horloge hamilton khaki

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een goed wat duurder horloge.
Hier op het forum kwam ik regelmatig de hamilton khaki field tegen.
Persoonlijk vind ik het er wel goed uit zien, ook met de canvas band, iets anders dan telkens leer en staal.
Maar is dit het waard om rond de 400€ aan uit te geven?
Of zijn er goede alternatieven?
Waar worden deze eigelijk verkocht (Belgisch Limburg) ik vind ze enkel online en wil eigelijk graag deze in het echt zien voor ik zomaar op goed geluk bestel.
Online kosten ze rond de 400€, ik heb 1 juwelier gevonden in Hasselt maar deze vraagt voor hetzelfde horloge 700€…
Ik ben best bereid wat meer te betalen voor een goede service maar 300€ vind ik een beetje teveel :slight_smile:

2 likes

Welke bedoel je, de mechanical, quartz of automatisch? Mooie horloges en de prijs is het zeker waard.
Volgens mij hebben ze deze ook bij de Bijenkorf in Eindhoven, daar ligt de prijs meestal niet heel erg hoog (gewoon de retailprijs)

Heel mooi horloge en zeker dat geld waard.
Kan prima op canvas, alleen als je 'm op staal kunt kopen zou ik dat doen. Aftermarket canvasbanden zijn makkelijk te krijgen, terwijl je voor voor een losse stalen band de hoofdprijs kwijt bent.

Komen hier ook regelmatig pre-loved voorbij. Scheelt je veel geld, want ze schrijven best veel af.

Verder inderdaad een erg leuk horloge! Succes!

Hamilton is een prima keus. Goede prijs kwaliteit verhouding.

Heel verstandig eerst een horloge te willen zien en voelen, dan hem op goed geluk gewoon te bestellen.

Aan de andere kant als je een horloge lokaal besteld dus bij een Belgische dealer, neem ik aan dat je, net als in Nederland, het recht heb om binnen een gestelde tijd het horloge terug te sturen en dat je je geld dan terug krijgt.

Je kunt altijd een horloge natuurlijk ergens gaan passen en vervolgens over de prijs gaan onderhandelen. Als dat niets wordt (je betaald wel wat meer voor service etc en winkelkosten) kun je altijd zo’n zelfde horloge on line bestellen.

Het is gewoon een prima horloge, goed formaat, uurwerk en een ontwerp dat behoorlijk tijdloos is. Het enige nadeel is dat het glas redelijk aardig reflecteert, maar je kan ook niet alles hebben in een horloge.
Wat bedoel je met online verkrijgbaar? Als het een webwinkel uit de VS betreft komen er namelijk nog btw en inklaringskosten bij twv circa 25% van de aanschafprijs. Ook moet je kijken of er wel fabrieksgarantie op het horloge zit.