1x NA en 2x beetje nieuw (Seiko content! ; )

Al jaren ben ik fan van Seiko’s SKX007. Dit horloge heeft, imo, vrijwel alles mee. Het is een klassieker met roots in de 60s, maar hij is nog nieuw te koop. Kwaliteit is prima en door z’n vrij ‘slanke profiel’ (geen kwetsbare gepolijste of uitstekende of hoge delen), is ie niet schadegevoelig, ieder onderdeel is gemakkelijk en goedkoop te vervangen (inclusief het horloge zelf! :wink:), hij heeft een in-house uurwerk dat zeer nauwkeurig kan worden afgesteld (+/- 1 sec/dag), hij is zeer betaalbaar (eigenlijk belachelijk goedkoop) en ik vind 'm er gewoon erg goed uitzien. Tja, eigenlijk bijna perfect. Nou ja, een hacking (R-)uurwerk en standaard saffier zouden nog leuke upgrades zijn. Maar ja het eerste kun je er voor 100 euries in krijgen en het tweede doe ik misschien ook nog wel 'ns (een bol saffier glaasje dan) als het standaard glas wat minder mooi wordt.

Goed, ik ben een duikershorlogejunk en Seiko fanboy :stuck_out_tongue_winking_eye:, en ik vind eigenlijk dat geen duikershorlogecollectie compleet is zonder oranje duiker. Dus al jaren ben ik op zoek naar het ideale exemplaar. Om onlangs tot de conclusie te komen dat ik deze eigenlijk al jaren in de horlogekist heb. Nou ja, veel tijd brengt ie daar niet door. Aangezien het een van m’n meest gedragen horloges is. Welk horloge dan? M’n geliefde SKX duiker, natuurlijk! :smile:
Dus wat lag er meer voor de hand dan een gemodde SKX011 met 007 wijzers en bezel inlay en 171 secondewijzer?
Ik vind 'm helemaal top! :heart_eyes:

En de ‘verplichte’ wristshot…

Oh ja, bijna vergeten! Vandaag kreeg m’n Black Sumo een MarineMaster band (ideetje hier op HF opgedaan! :smile:) en m’n zwarte ‘Mini Sumo’/‘Sea Urchin’ een Pepsi bezel!

Bedank voor het kijken!

14 likes

Hahahahahaha,

Je ben weer een week zoet. Ff geen geshake.

En ik moet toegeven, m’n SKX171 rocks.Wat 'n beest voor het bedrag.

Heel veel plezier ervan.!!!
:hand:

Elf.

1 like

Gefeliciteerd!

Ik sta er ook een beetje zo in, in het bezit van een 007 maar “iets met oranje” komt er ook nog wel ooit bij. Ik ben aan een kant nog steeds terughoudend om 1 horloge in 2 kleuren te gaan bezitten. Maar aan de andere kant is een SKX gewoon een raak ontwerp naar mijn smaak, ik vind een Sumo niet persé mooier (qua ontwerp hè).

En als een SKX011, dan ook idd modden, dat goud bij dat oranje is het niet helemaal. Ik zou denk ik voor zwart omkaderde wijzers gaan.
Ik heb licht gebold saffier. Superbol is ook zeker fraai en past ook prima bij het behoorlijk klassieke ontwerp. Heb je enig idee hoe duur die zijn?

Jij bent kennelijk nogal van het rubber, ik heb het mijne er in geen anderhalf jaar ooit op gehad.

Bij een geschoefde kroon hoef ik niet echt hacking en handwinding, voor het behoud laat ik hem zo veel mogelijk dicht. Ook een tijd gedacht dat ik er een 4R36 in zou willen, maar hij draait nu goed gereguleerd, dan mis je het niet. Gewoon maximaal 40 seconden voorloop en maximaal 20 seconden achter, als je begrijpt wat ik bedoel. Daar beweegt ie dan ruim 2 weken tussen voor de minutenwijzer handmatig weer een stapje verder moet. Het is mijn daily, en met 50 uur powerreserve kun je altijd wel 8 uur een ander horloge dragen als je dat wilt.

Maar goed, ik kijk eerst nog een tijdje naar of er een leuke aanbiedingen vooobijkomen in de cathegorie vintage en “sporty dress”.

1 like

Trouwens, wist je dat je ook een blauwe duiker "moet’ hebben? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mijn beste,

Prachtige foto’s, mooi verwoord, en een trotse Seiko-Passionist. :+1:
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Dat zijn mooie verbeteringen zeg! Goed bezig @TagEd

P.s. mini Sumo op Pepsi bezel vind ik toch echt wel kicken hoor #Enjoy

1 like

@Sprinter : dat foefje van die MM- band
wist(en) jij/wij allaaaang! :wink:

Mooi trio zo! En ja… Die 007 blijft wat teweeg brengen.
Al vind ik van die 011 juist die goudaccenten altijd wel leuk/mooi.

2 likes

Dank voor de leuke reacties, heren! :smile:
@watchup Weer even m’n shotje gescoord! Maar we blijven rondkijken, hoor! :stuck_out_tongue_winking_eye:
@Hieronimus Ja, een blauwe. Nou, het scheelt dat ik pas geleden een blauwe PRS516 heb gekocht; is wel geen duiker, maar toch. En m’n Mini Sumo is nu ook best wel blauw. Maar blijft een super kleur voor een duiker. Dus wss ga ik nog wel 'ns voor de bijl voor een blauwe, ook! :wink:

1 like