1x Tudor of 2x Longines?

Echt zo ‘dom’ omdat te denken.

Zo zie je maar dat ‘velen’ schapen zijn.

3 likes

Ik zou het houden bij enkel de Legend Diver. De Tudor is een blok om je pols vind ik, los ervan wel de knapste.

1 like

Longines altijd +1 en voor het geld van deze Tudor heb je er zelfs twee! Ik heb de Tudor BB GMT overigens gehad, niets mis mee, maar deze keuze zou ik met m’n ogen dicht maken. :+1:

Muah. Tis voor een deel wel waarom mensen tudor kopen. Dat ze geen onderdelen meer delen is een stap de goede richting in voor Tudor

1 like

Een Tudor koop je niet als je geen Rolex kúnt betalen, maar je koopt een Tudor als je geen Rolex wílt betalen. Dat lijkt me iets heel anders en ook een veel gezonder uitgangspunt. Behalve dat is Tudor gewoon een mooi merk met prachtige horloges.

15 likes

Same same.

Niet helemaal mijn merk. Al vind ik de BB lijn wel tof hoor.
GMT en de 43 bronze het meest.

1 like

Eens!

Hoe weten we dat nou? Dat dat de reden van velen is?

Ik geloof daar geen fck van.
Ken genoeg mensen die een tudor dragen die oprecht geen vergelijkbare rolex willen kopen.

1 like

Vast niet van allemaal… maar voor een deel speelt de rolex associatie gewoon een rol.

2 likes

In ieder geval kwaliteit over kwantiteit

2 likes

Diver :ok_hand:

7 likes

Dit dus :point_up_2:

1 like

Rolex is in principe niet duur, alleen minder goed verkrijgbaar.

die Tudor is geen diver. LLD is gaaf, maar ook in andere kleuren heel fraai

2 likes

Deze ook niet?:sunglasses:

1 like

Tudor, maar dat is afhankelijk van je huidige collectie.

Ik heb wel geleerd dat Je beter 1 horloge per keer kan kopen.

1. ik kan eigenlijk maar echt intens van 1 horloge genieten. Voordat deze wel of niet in mijn rotatie komt. Heb ik 2 horloges tegelijkertijd gekocht…zal 1 van de 2 zeker direct weinig gedragen worden. Ik kocht heel kort achter elkaar een Seiko turtle en een Oris Worldtimer. Helaas de Seiko werd bijna nooit gedragen. En is nooit in mijn rotatie gekomen.

2. volg je 1. Zal je na deze periode een heroverweging maken of je NOG een longines wil aanschaffen. Na een bepaaldenperiode kunnen andere modellen je bevallen of als je bij longines blijft…kan deze andere modellen uitbrengen. Case in Point Tudor. Lange tijd vond ik alleen de BB41 harrods en de GMT leuk…maar ineens is er de ook de Chrono panda uit.

3. belangrijkste reden…na deze periode heb je weer meer gespaard en heb je meer budget om verder te kijken. En toch misschien voor de GMT te kunnen gaan.

3 likes

Ik vind de Tudor mooier dan b.v. een Rolex die men zogenaamd niet kan betalen. Veel minder opzichtig.

Longines: deze chronograaf niet afgehakte 2,4 en 10 maar de 8 weer niet. Die andere heeft teveel minuten streepjes naar mijn smaak.

2 likes

Je weet niet wat in principe betekent? :wink: Maar de modellen waar Rolex over het algemeen zo geliefd door is, zijn over het algemeen, OVER HET ALGEMEEN, niet duurder dan 15k. Probeer daar maar eens een VC, AP, Patek, RM of een Jacob & co voor aan te schaffen. :wink:

2 likes

Die Longines is gewoon gaaf die kan bijna altijd en dus goed als dagelijks horloge wanneer dat geen arbeid betreft waar die makkelijk beschadigt. Daar die chronograaf bij lijkt mij niet nodig.

1 like

hahaha, precies DAT dus. Dolblij met m’n Tudor, en Rolex komt hier gewoon het huis niet in. No way, never nooit niet. Net zomin als een 911 voor mijn huis (tenzij die 50 jaar oud is - maar dan staat ie ook niet voor mijn huis :-))

1 like