1x Tudor of 2x Longines?

dit zou een uitgelezen topic voor wijlen @rlc zijn geweest, met het oog op deze wending in de discussie

4 likes

Na 210 votes zijn de meningen met 51-49% nagenoeg gelijk verdeeld. Sluit volledig aan bij mijn dilemma aan :slight_smile:
Dank allemaal voor het stemmen en jullie meningen. Ik ben er nog niet uit maar zodra ik weet en aangeschaft heb zal ik het met jullie delen!

2 likes

Gelukkig staat de LLD op sailcloth en kun je daar prima mee duiken.

Dat is natuurlijk gelul van de eerste orde. Tudor doet hartstikke coole dingen met coole materialen. Evengoed, die GMT is 2mm te dik voor de grootte. Dan liever een dikke longines big eye (chronografen vergeef ik het eerder) met een fijne LLD er bij en dan lekker twee mooie klassiekers.

Je koopt een Tudor omdat je dat hele coole ontwerpen vindt. Dat gemiep over de shield en de crown tref je alleen aan bij een hele specifieke groep mensen waar ik stiekem nog altijd van hoop dat ze ophouden met horloges. :slight_smile:

BIG EYE! Hartstikke tof.

Longines for life, G.

De LLD duiker is een duiker die met 13,5mm tot aan de top van een bol glas gewoon 1,1mm dunner is dan de GMT in de running. Koppel daar de Big Eye titanium aan die @Brick aandraagt, en je hebt een set modderfokking winnaars die allebei gewoon dunner dragen dan de slab sided Tudor.

Daarbuiten: Ik weet niet wat ik van drie stuks snowflake vierkanten vind, en die faux rivets aan de buitenkant van die BB58 en GMT bracelets zijn echt afschuwelijk.

Nogmaals: Tudor hartstikke cool. Als je gevraagd had wat ik van de Root Beer op NATO had gevonden was ik misschien iets minder stellig geweest, maar Longines is gewoon erg goed bezig. Enige nadeeltje aan die Big Eye is die zielige shit WR van 30 meter. Zo jammer. Sinn, Excelsior Park, Hanhart, Farer, Airain en god jan en z’n ouwe moer heeft een betere spec in dat opzicht. Zelfs Hamilton met de Intra Matic chrono doet dat strakker.

Ik zou bijna geneigd zijn om een LLD en een Intramatic in blauw of groen te pakken, nu ik er zo bij nadenk.

7 likes

Dank voor je uitgebreide reactie :slight_smile:

2 likes

Persoonlijk zou ik de Tudor nemen, maar 2x een mooie Longines is ook zeker een optie.

Erg verschillende horloges doen “waar je hart sneller van gaat kloppen” :wink: of gewoon allebei :sweat_smile:

1 like

Big Eye. Daar is de kast ook wel erg slab sided van.

. .

Die onderste foto is trouwens de pols van g.van.d. Hij kan hem dus makkelijk hebben. :sunglasses:

1 like

50 reacties en 254 stemmers verder is het 50/50, daar is TS lekker mee opgeschoten… :sweat_smile:

4 likes

Was natuurlijk ook te voorspellen. Beide keuzes zijn goed. :see_no_evil::+1:

1 like

Klopt als een bus. Ik heb een redelijk grote pols en de dikte compenseert mooi de kleinere diameter. Ik draag normaal nl 43mm.

1 like

Gewoon alledrie aanschaffen.

1 like

:facepunch:t2:

Ik zeg geen van drieën, maar deze 2:

En een weekendje Barcelona :wine_glass::blush:

6 likes

Mooi topic weer. Iemand begint over een Tudor, en de Rolex fanboys staan weer klaar, met hun eeuwige zeurverhaaltje

Ps ik zou die nieuwe Longines zulu time nemen

5 likes

Ik heb voor de 2 Longines gestemd. Maar ik dacht dat de Big Eye chrono 30m wr is. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn icm de tool uitstraling die de Big Eye heeft.

Persoonlijk zou ik de nieuwe Aquastar Deepstar chrono (2022 39mm) reissue in plaats van de Big Eye kopen. De Aquastar heeft ook Big Eye vibes imho. :+1:

Maar that’s just me.

4 likes

2 horloges tegelijk kopen is kudt, vaak eindigt er toch 1 als stiefkind in het blauwe gedeelte.

En de Tudor GMT stalen band valt ook nog wel wat over te zeggen. Ik kreeg hem niet lekker passend maar miss dat er al een half link beschikbaar is ondertussen…

3 likes

Halve schakel is ondertussen verkrijgbaar via uncle seiko.

1 like

Dit is denk ik wel een solide suggestie, mooie duiker met alsnog een chrono die m.i. ook echt beter te pruimen is in verhouding en specs.

1 like

Longines all the way. Van die Tudor ga je scheef lopen.

2 likes