£2,000 Nomos vs £8,000 Jaeger-LeCoultre vs £80,000 A. Lange & Söhne | Watchfinder & Co

https://www.youtube.com/watch?v=jK0v7Zm5uaY&t=3s&ab_channel=Watchfinder%26Co.

Enjoy :heart_eyes:

13 likes

Blijven prachtige filmpjes om tussendoor te bekijken. Mooie macroshots en kort genoeg om niet te vervelen :slight_smile:

Ahhhh, dank voor het delen! Verheug me er nu al op om deze vanavond met een glas wijn eens rustig te gaan bekijken. De rustgevende stem van die gast icm de beelden, laten we het chique houden en chrono-erotiek noemen :wink:

2 likes

Ik ben gister met het filmpje begonnen toen hij voorbij kwam in mijn feed. Begon me wel achter m’n oren te krabben toen hij zei dat je voor minder dan $1000 al een mechanisch horloge hebt (technisch niet incorrect, maar $50 voor een automaat van een merk met historische significantie en serieuze innovaties is wel héél ruim onder de €1000), en toen hij de $2000 kostende Nomos “entry level” noemde heb ik weggeklikt. Hoge productiewaarde en ze laten mooie dingen zien, maar met dit soort fratsen en toenemende clickbait titels hoop ik niet dat ze de weg een beetje kwijtraken.

Je hebt gewoon (nog) een heel ander idee van ‘entry level’…:wink:

3 likes

Heb je het filpmje ook gezien waar in ze Patek met Omega vergelijken ? Dan heb je wellicht wat meer begrip voor deze meneer die echt weet waar hij het over heeft.
Its all about reference wat Sammie zegt, de gemiddelde oliebaron uit de UAE vindt een platina Daytona niet eens de titel entry-level waardig…

1 like

Bestedingsruimte is relatief, het begrip entry level is dat niet. $2000 is gewoon niet de onderkant van de markt.

Eens. Watchfinder richt zich echter op het luxury segment. Gezien hun track record en doelgroep denk ik dan ook dat er ook entry level luxury mee wordt bedoeld, hoewel die definities weinig houvast bieden.

Vind hun filmpjes overigens heel erg mooi, deskundig en ingesproken door een fijne stem. Ontstijgt het ooh en aah, ‘Look at that dial!’ en ‘What a watch!’ van veel andere kanalen. Zoals @Mirage het noemt: chrono erotiek :ok_hand:

2 likes

Perceptie

Fantastisch filmpje! Maakt de relatieve verschillen mooi duidelijk. Ik ben de gelukkige eigenaar van een Nomos en een JLC UT Moon, dus die verschillen herken ik. Maar meteen maakt het duidelijk waarom De Lange een droom is (en blijft).

1 like

Watchfinder is echt een geweldig kanaal; ik ben al langer abonnee! :sunglasses:

Juist, jij begrijpt wat ik bedoel. Het hoeft helemaal niet afgestemd te zijn op mijn persoonlijke budget en interesses, dat staat verder los van hoe goed het in elkaar zit. Ik verbaas me vooral over de belichting, elk shot lijkt wel een foto uit een advertentie. Die boys weten wel waar ze mee bezig zijn. Maar als ze de trend van clickbait titels en misinformatie voortzetten ga ik wel afhaken.

Als je het even nog een keer leest zie je dat ik onderscheid maak tussen relatief (subjectief) en absoluut (objectief). Op laatstgenoemde is perceptie niet van toepassing.

1 like

Ik heb het goed gelezen en begrijp wat je bedoelt, maar ben het niet met je eens. Wie bepaalt dat een ondergrens objectief is?

Volgens mij ben jij dat en dat lijkt mij redelijk subjectief, dus perceptie.