Dat dit forum inspirerend én niet goed voor de portemonnee is, dat weten de meesten wel… En ook hier zijn de laatste maanden wat wisselingen in de collectie geweest: er zijn onder andere een chronograph, een San Martin en een Speedmaster homage eruit gegaan. En daarvoor zijn er twee nieuwe horloges de collectie ingekomen én een derde is besteld in een pre-order. Bij deze een korte introductie:
-
Casio LTP-B165L-5BV - de Casio Tank
Leuk, fris horloge wat duidelijk geïnspireerd is op de Cartier Tank. Net even iets anders met de zalm/beige kleurige dial en teal/tiffany blauwe secondewijzer. Ik kon deze gloednieuw voor een leuke prijs via Vinted op de kop tikken het horloge kwam op een milanese mesh band. Ik vond dat het horloge er beter uit zou komen met een wat klassiekere band, dus onlangs een krokodillenleren band erbij gekocht en het is een plaatje. -
Octopus Kraken Explorer 36
Nadat de San Martin “Ranger” verkocht was omdat ik het horloge toch net te groot vond, was de zoektocht gestart naar iets vergelijkbaars qua look/feel maar wel in 36mm. Ik was nooit een groot fan van de Rolex Explorer, maar na een vergelijkingstest van Ben’s Watch Club tussen de Rolex Explorer en verschillende homages, was het zaadje gepland. Uiteindelijk voor één van de twee winnaars uit die test gegaan; de Octopus Kraken Explorer in 36mm…
Ja; de merknaam is ruk, het logo is eigenzinnig én vele van jullie hebben ongetwijfeld een mening over homages in het algemeen, maar ik vind het echt een geweldig horloge. Het draagt heerlijk en je krijgt een hoop kwaliteit, waaronder een PT5000, voor een zacht prijsje onder de 200,-. Het is een echte GADA die met bijna alles gedragen kan worden en dit is in korte tijd mijn meest gedragen horloge geworden.
2,5 Erebus Ascent 36mm Mother of Pearl
Ik kijk al jaren met veel plezier naar de YouTube filmpjes van Jody van Just One More Watch én zoals sommige van jullie weten, is hij twee jaar geleden een eigen horlogemerk gestart; Erebus. Helaas was de Origin niet zo mijn ding, maar de Ascent die vorig jaar uit kwam trok mij al meer…alleen die maat was voor mijn pols toch wat aan de grote kant. Blij verrast was ik dan ook dat hij zo’n twee maanden geleden aankondigde het model in 36mm uit te gaan brengen. Daarbij kwamen ook wat nieuwe kleuren en ik werd eigenlijk gelijk gegrepen door de blauwe Mother of Pearl. Bij die aankondiging kwam ook een mooie aanbieding voor de pre-sale dus na even wikken en wegen, toch maar de creditcard erbij gepakt én er eentje besteld met de optionele oyster band.
Levertijd staat gepland voor juli/augustus en zodra die binnen is, krijgt deze natuurlijk een eigen NA, maar ik wilde jullie toch vast een sneak-peak geven
Foto’s zeggen meer, dus hierbij: