Ik vertrek overmorgen voor twee daagjes Maastricht met mijn vrouw die jarig is.
We logeren in hotel Kaboom in het centrum.
Er staan al enige zaken op het programma:
Maastricht underground
Vrijthof + kerstmarkt
Boekhandel Dominicanen
Het is natuurlijk ook de bedoeling om eens goed mijn ogen de kost te geven en wat horlogegerelateerde zaken te gaan bekijken/bezoeken.
Welke zijn de moeite om eens te passeren en waar zijn die te vinden?
Tot slot zoek ik nog goede adresjes om uit eten te gaan.
Iemand ideeën?
Ik hoor ze wel…
Bonnefantenmuseum, vooral om de uiterlijke architectuur. De top restaurants. Beluga, verderop Neercanne. De Apostelhoeve, wijngaard. De Sint Pietersgroeve, eindpunt van het Pieterpad. Maastricht: ik wil graag met jullie mee …
Ik zat er net twee dagen! De dame wilde shoppen, dus ik maar window shoppen bij Vossen en Burger. Wandeling over de stadswallen is ook aan te raden. En ravioli van Il Bacaro aan het Vrijthof is een MUST.
Naast Burger en Filipucci is Steiner inderdaad de moeite waard, zeker als je iets speciaals zoekt of richting vintage gaat.
Als je bij een echt goede Italiaan wilt eten dan kan ik Mediterraneo aanbevelen, in het eerder genoemde Wyck. Klasse tent, reserveren is meestal een must.
Tenslotte, als je van goede koffie houdt, pak dan Coffeelovers mee.
Ik vond Maastricht ook nogal overschat. Mocht je aan de pizza willen: pizzeria Napoli aan de Markt! Heerlijke pizza en geweldig rommelig Italiaans sfeertje.
Oke hier komen wat tips van mij als Maastrichtenaar over waar ik zelf graag kom.
juweliers:
Burger
Filipucci
Vossen
Martens
Cafe voor een borrel:
Struys
De Gouverneur (geweldig biercafe)
Frappe (geweldig kleinschalig biercafe)
Cafe voor savonds:
De Karkol (geniaal want staat oud en jong bij elkaar, echt gezellig)
De gouverneur
Basilica
Uiteten:
cafe sjiek. maar wel echt Maastrichts en bourgondisch. Reserveren kan niet en je moet zo een uur wachten op een tafel. Gaat dus ook vooral om het drinken/ socializen met bekenden.
Il Bacaro op het vrijthof. Kom ik ook erg graag, erg goed eten en top bediening. (moet je wel reserveren is altijd vol)
Mooie, leuke Bourgondische stad. Lekkere sfeer.
De beste tips zijn hierboven al gegeven qua horloges. Je kunt er in ieder geval je horloge hartje ophalen in een straal van 500 meter.