2 daagjes Maastricht

Beste forumleden,

Ik vertrek overmorgen voor twee daagjes Maastricht met mijn vrouw die jarig is.
We logeren in hotel Kaboom in het centrum.

Er staan al enige zaken op het programma:

• Maastricht underground

• Vrijthof + kerstmarkt

• Boekhandel Dominicanen

Het is natuurlijk ook de bedoeling om eens goed mijn ogen de kost te geven en wat horlogegerelateerde zaken te gaan bekijken/bezoeken.
Welke zijn de moeite om eens te passeren en waar zijn die te vinden?
Tot slot zoek ik nog goede adresjes om uit eten te gaan.
Iemand ideeën?
Ik hoor ze wel…

1 like

Ze zitten allemaal vlak bij elkaar…Leon Martens als eerst, daarna miss ff langs Fillipucci en Juwelier Burger lopen…

1 like

Bonnefantenmuseum, vooral om de uiterlijke architectuur. De top restaurants. Beluga, verderop Neercanne. De Apostelhoeve, wijngaard. De Sint Pietersgroeve, eindpunt van het Pieterpad. Maastricht: ik wil graag met jullie mee …

2 likes

Zeker even langs Burger en Filipucci. Duur, maar zeker leuk. Vossen heb je ook nog, AD van iwc. Breitling, TH. Zit schuin tegenover Filipucci.

Voor de rest wordt Maastricht overschat, leuk wonen dat dan weer wel…:wink:

1 like

Op de markt…echte frites in een ouderwetse puntzak en een lekkere klodder mayo…
Gewoon doen!!

3 likes

Vorige maand toevallig zelfde gedaan.

Zou eens gaan lunchen in het Kruisherenhotel, was meer dan perfect. Setting, het eten en het personeel.
En een keer Zoervleis eten in Café Sjiek, of als die dicht is stukje verderop bij http://www.cafelure.nl/

Boekhandel Dominicanen was leuk, maar niet meer dan dat.

3 likes

Ik zat er net twee dagen! De dame wilde shoppen, dus ik maar window shoppen bij Vossen en Burger. Wandeling over de stadswallen is ook aan te raden. En ravioli van Il Bacaro aan het Vrijthof is een MUST.

3 likes

Ja Sjiek! Dat is lang geleden voor mij!

3 likes

Scorpione niet vergeten.

2 likes

Café Sjiek jaaaaaaaaa!! Altijd al het leukste adres van Maastricht gevonden. Wel lang wachten op een “tafel” (je zit letterlijk samengepakt in de kroeg) maar ach, pak gewoon een pilsje extra. En het eten is geweldig, ik herinner me nog de pan zuurkoolstamppot met plakken rauwe eendenlever erop. Als het deksel omhoog gaat zie je het over de zuurkool smelten. Jammie.

4 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

5 likes

Naast Burger en Filipucci is Steiner inderdaad de moeite waard, zeker als je iets speciaals zoekt of richting vintage gaat.
Als je bij een echt goede Italiaan wilt eten dan kan ik Mediterraneo aanbevelen, in het eerder genoemde Wyck. Klasse tent, reserveren is meestal een must.
Tenslotte, als je van goede koffie houdt, pak dan Coffeelovers mee.

2 likes

Qua juweliers is het wel genoemd, maar als je goed en betaalbaar wilt eten (3 gangen onder €40) is Harry’s een echte aanrader.

2 likes

Brocantique is ook nog leuk (en weer open).

Maastricht…mijn geboortestad…zwijmel…

4 likes

Bedankt om me wat wegwijs te maken in Maastricht iedereen!
Wat heb je daar een massa juweliers, ben benieuwd!
Qua eten en eetgelegenheid onthouden we alvast Café Sjiek en het zoervleis, jaren geleden dat ik nog eens paardenvlees gegeten heb. Het Kruisherenrestaurant lijkt me ook wel leuk, wat een locatie. Wijck is ook genoteerd. Bonnefantenmuseum proberen we er nog bij te doen als er tijd over is.

2 likes

Cafe In den Oude Vogelstruys ( Vrijthof)

Ouderwets bruin cafe altijd leuk voor een afzakkertje :thumbsup:

Grt.

4 likes

Ik vond Maastricht ook nogal overschat. Mocht je aan de pizza willen: pizzeria Napoli aan de Markt! Heerlijke pizza en geweldig rommelig Italiaans sfeertje.

Veel plezier samen!

1 like

De gouverneur voor n lekker speciaalbiertje!

2 likes

Oke hier komen wat tips van mij als Maastrichtenaar over waar ik zelf graag kom.

juweliers:

• Burger
  • Filipucci
  • Vossen
  • Martens

Cafe voor een borrel:

• Struys
  • De Gouverneur (geweldig biercafe)
  • Frappe (geweldig kleinschalig biercafe)

Cafe voor savonds:

• De Karkol (geniaal want staat oud en jong bij elkaar, echt gezellig)
  • De gouverneur
  • Basilica

Uiteten:

• cafe sjiek. maar wel echt Maastrichts en bourgondisch. Reserveren kan niet en je moet zo een uur wachten op een tafel. Gaat dus ook vooral om het drinken/ socializen met bekenden.

• Il Bacaro op het vrijthof. Kom ik ook erg graag, erg goed eten en top bediening. (moet je wel reserveren is altijd vol)

Have fun in deze mooie stad!

7 likes

Mooie, leuke Bourgondische stad. Lekkere sfeer.
De beste tips zijn hierboven al gegeven qua horloges. Je kunt er in ieder geval je horloge hartje ophalen in een straal van 500 meter.

In het straatje bij Burger zitten ook diverse leuke cafés. Is overigens een zijstraat in de hoek van het Vrijthof.

Verder de omgeving van Maastricht, Eijsden en dergelijke is ook leuk om een keer door te rijden.

Veel plezier!!!

3 likes