Maastricht is een leuk stadje, als Bruggeling voel ik me er direct thuis. Ik ben niet zo voor de grootsteden. Heerlijk om te shoppen, als je dat leuk vindt tenminste en een walhalla voor de horlogeliefhebber. Heb ze een beetje allemaal gezien, buiten Filipucci en Scorpione. Heerlijk! Deze speciale reduced speedmaster lag bij Leon Martens in de etalage:
Ik heb afgesproken met mijn madame om binnen 3 jaar mijn - dan - 45 ste verjaardag te komen vieren en dit moment te kiezen om een echte ‘grail’ aan te kopen. Fair enough…
Toch mijn eerste paar Van Bommel’s gekocht …
Slut shot:
Burger was mijn favoriet, al die verschillende zgan horloges en youngtimers in die etalage zien liggen, magnifiek, Monique heb ik helaas niet gezien
Café Sjiek was een belevenis op zich, bedankt om dit fantastisch plekje aan te bevelen jongens!
Wat wandelen rond Fort Sint-Pieter is het geworden, het was een zodanig lekker weertje dat we de Grotten-noord en de kazematten voor een volgend bezoek bewaren.
Tweede avond gaan eten bij Restaurant Le bon choix in de Rechtstraat, superlekker en gezellige zaak die gerund wordt door een Nederlands/Pools echtpaar.
Zeer verfijnde keuken, simpel en smaakvol gebracht door gemotiveerde mensen, magnifieke belevenis, en de man had ook nog de nodige Whisky’s in huis dus afgesloten met een lekkere Hakushu van Suntory Japan.
Even nogmaals deze oude draad tot leven wekken, immers ook Voskenaas gaat dit weekend met de familie een anderhalf dagje shoppen in Maastricht . Horlogegewijs heb ik al genoteerd: Burger, Steiner, Filipucci. En om te eten, Il Bacaro (zelfs al gereserveerd!) en eventueel zoervleis (??) gaan eten in café Sjiek . Zijn er nog tips? Deze zijn welkom!
Zondag misschien ook even de Cauberg oprijden in Valkenburg (zaterdag is er daar blijkbaar een afscheidsevenementje van Philippe Gilbert, dat is toeval…). Als iemand daar een restaurantje kan tippen voor een snelle hap, ook welkom!
Absoluut even bij Dominicanen binnen lopen, als je tenminste ook maar iets met boeken hebt.
Ben toevallig gisteren in Maastricht geweest bij Martens, daarna maar even een kort de stad in.
Om uit te rusten is een terrasje altijd prima, vooral aan het water als het weer er naar is.
Dat is inderdaad een boekhandel.
Ik heb niet in het bijzonder iets met boeken, mijn vriendin wel.
Zelfs mij is iets aan m’n handen blijven plakken en het is sowieso mooi om te zien!
Als je bij de bijenkorf alle horloges gezien hebt, steek je over en sta je bij S&C. Dat werkt bij ons thuis prima omdat mijn wederhelft veel langer in de bijenkorf kan blijven als ik en ze dus niet weeeer mee moet.