2 daagjes Maastricht

Je zit met je hotel aan de goede kant van Maastricht, vooral in de avond is Wyck erg gezellig;

Paar tips om te eten van duur naar goedkoop:
Beluga (2*)
Meditaraneo
Harry’s
Wycker Cabinet

Al deze zaken zitten binnen 5 min. loopafstand van je hotel.

Ook om te shoppen is Wyck erg gezellig, ik zou zeker even de rechtstraat inlopen, veel leuke winkels & galeries.

Op horlogegebied moet je echt even een rondje doen aan de overkant van de maas (ik zou Vossen & Martens links laten liggen, die AD’s vind je overal)

• Steiner --> Filipucci --> Brocantique (weet niet of die nog open is) --> Burger al deze zaken liggen binnen 5min. loop afstand van elkaar.

Mocht je daarna nog een borrel willen drinken of nog een keer een hapje eten; de koestraat is ook heel erg leuk.

Oh ja; de belangrijkste tip van alles… GA NIET NAAR HET VRIJTHOF! Daar wil je nu niet dood gevonden worden!!

5 likes

Behalve in Il Bacaro. Dan toon je als kersvers overleden horlogefreak tenminste nog dat je laatste avondmaal er eentje om niet te vergeten was!

1 like

Que? Ivm drukte en kerstmarkt ofzo?

Yep!

Jup Vrijthof is een ramp nu door die kerstmark. Jaren niet zo een drukte gezien.

Gelukkig ligt Il Bacaro op de hoek en is makkelijk bereikbaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Kort verslag.

Maastricht is een leuk stadje, als Bruggeling voel ik me er direct thuis. Ik ben niet zo voor de grootsteden. Heerlijk om te shoppen, als je dat leuk vindt tenminste en een walhalla voor de horlogeliefhebber. Heb ze een beetje allemaal gezien, buiten Filipucci en Scorpione. Heerlijk! Deze speciale reduced speedmaster lag bij Leon Martens in de etalage:

Ik heb afgesproken met mijn madame om binnen 3 jaar mijn - dan - 45 ste verjaardag te komen vieren en dit moment te kiezen om een echte ‘grail’ aan te kopen. Fair enough…
Toch mijn eerste paar Van Bommel’s gekocht :relaxed:
Slut shot:

Burger was mijn favoriet, al die verschillende zgan horloges en youngtimers in die etalage zien liggen, magnifiek, Monique heb ik helaas niet gezien :wink:
Café Sjiek was een belevenis op zich, bedankt om dit fantastisch plekje aan te bevelen jongens!

Wat wandelen rond Fort Sint-Pieter is het geworden, het was een zodanig lekker weertje dat we de Grotten-noord en de kazematten voor een volgend bezoek bewaren.

Gevalletje grote verrekijker, klein meisje

Daarna één van de laatste DS Le Dandy’s '68 gespot (49 exemplaren gebouwd door Henri Chapron tussen '60 en '68) èn vers gerestaureerd :boom:

Tweede avond gaan eten bij Restaurant Le bon choix in de Rechtstraat, superlekker en gezellige zaak die gerund wordt door een Nederlands/Pools echtpaar.

Zeer verfijnde keuken, simpel en smaakvol gebracht door gemotiveerde mensen, magnifieke belevenis, en de man had ook nog de nodige Whisky’s in huis dus afgesloten met een lekkere Hakushu van Suntory Japan.

Het Nederlandse elftal was volop aan het oefenen op het dak tijdens ons hotelbezoek…

Bedankt voor het lezen!

John

14 likes

Net terug van Maastricht… helaas alles gesloten vandaag.

Hadden vele shoppers niet op gerekend ( ik ook niet ), dus alle terrasjes zaten vol.

Even bij Schaap en Citroen naar de stalen Rolex modellen gaan zien aan de vitrine,… heb er een foto van genomen.

En de Ball Marvelight…

9 likes

Fake news, die bestaan niet!

2 likes

Halen ze elk weekend niet alle modellen uit de vitrine uit veiligheidsredenen als ze richting een dag verlof gaan?

2 likes

de Kerstman was langsgeweest maar die kwam niet om iets af te geven…

1 like

Even nogmaals deze oude draad tot leven wekken, immers ook Voskenaas gaat dit weekend met de familie een anderhalf dagje shoppen in Maastricht :yum: . Horlogegewijs heb ik al genoteerd: Burger, Steiner, Filipucci. En om te eten, Il Bacaro (zelfs al gereserveerd!) en eventueel zoervleis (??) gaan eten in café Sjiek :grin: . Zijn er nog tips? Deze zijn welkom!
Zondag misschien ook even de Cauberg oprijden in Valkenburg (zaterdag is er daar blijkbaar een afscheidsevenementje van Philippe Gilbert, dat is toeval…). Als iemand daar een restaurantje kan tippen voor een snelle hap, ook welkom!

3 likes

Absoluut even bij Dominicanen binnen lopen, als je tenminste ook maar iets met boeken hebt.
Ben toevallig gisteren in Maastricht geweest bij Martens, daarna maar even een kort de stad in.

Om uit te rusten is een terrasje altijd prima, vooral aan het water als het weer er naar is.

En dit sowieso even doen :drooling_face:

1 like

Sowieso juwelier Burger.

In 'trich is er ook een bibliotheek in een kerk, grootste van Europa alsk me niet vergis!

2 likes

Naam klopt. Maar het is een boekhandel. Ook eens geweest, een belevenis. Echt super!

3 likes

Dat is inderdaad een boekhandel.
Ik heb niet in het bijzonder iets met boeken, mijn vriendin wel.
Zelfs mij is iets aan m’n handen blijven plakken en het is sowieso mooi om te zien!

1 like

Regel een plekje bij Mr. Smith voor een heel leuk avondje cocktails :wink:

1 like

Echt de beste Italiaan: Gio’s Cucina Casalinga, vrijthof.
Eten wat de luxe pot schaft!!

2 likes

Dank voor tips! Dominicanen-boekhandel alvast op mijn lijstje gezet, ik heb idd wel wat met boeken :+1:

1 like

Als je bij de bijenkorf alle horloges gezien hebt, steek je over en sta je bij S&C. Dat werkt bij ons thuis prima omdat mijn wederhelft veel langer in de bijenkorf kan blijven als ik en ze dus niet weeeer mee moet.:grin:

1 like

Ja, ook benieuwd :blush: , is een soort winkel die we hier (België) niet echt meer hebben. De Inno misschien…

2 likes