2 eruit, maar welke ervoor terug?

Na lang wikken en wegen heb ik mijn Hamilton Khaki field en Citizen duiker hier op het forum verkocht omdat deze te weinig polstijd kregen…en zodat ik plaats kon maken voor een horloge die deze 2 een beetje combineert…

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, heb lang een tunnelvisie gehad op de Hamilton Khaki Navy scuba, maar die heeft geen ar coating in het saffier en ben bang dat deze teveel gaat spiegelen… en daarom schakel ik de hulplijn in van de mede HF’ers

Wat ik zoek is een horloge die door het leven kan gaan als dailybeater / zomerhorloge / maar tegelijk ook dressy genoeg om naar het werk om te doen.
Een “dressy” duiker zeg maar

Het liefst met een rubberen/siliconen bandje
WR genoeg om mee te zwemmen
Saffierglas
Max 42mm
Automaat…
Beetje historie achter het model vindt ik ook wel leuk

Oja budget ergens rond de 600e max

Wie o wie komt er met de gouden tip?!

(Ben benieuwd hoe vaak de SKX genoemd gaat worden :joy:)

2 likes

Ik kwam op de Certina action diver maar zie nu ook dressy erbij staan, misschien een leuke Sinn 556 zien te scoren. Meer komt er even niet naar boven nu.

1 like

Ik adviseer wederom een Halios.

2 likes

Die had ik ook voorbij zien komen inderdaad, mooi horloge wel beetje type die ik zoek (begrip dressy is groot in mijn ogen)

Ben alleen niet echt bekend met de Certina horloge’s

Yema zou ook iets voor je kunnen hebben. Zoals de Superman of zo. Of Squale.

3 likes

Archimede Klassik 200?

3 likes

Dacht al dat hij misschien niet ‘duiker’ genoeg was en iets te veel dresswatch. Misschien iets dat meer Flieger-achtig is van Archimede?

De Outdoor 39 of Pilot 39 bijvoorbeeld. Al zou ik ipv die Outdoor 39 idd liever een Sinn556i nemen.

Volgens mij zonder mesh band goedkoper te vinden, maar soms ook met wat korting.

Tis goedkoper… maar Orient kamasu.

Op rubber en staal te koop.

4 likes

Seiko Alpinist

6 likes

SPB117 :wink:

En na je ‘dressy duiker’ edit:

Oriënt Kamasu
Tissot Seastar

1 like

4 likes

Glycine Combat Sub.
Een stoer horloge, maar dun genoeg om m onder de mouw van je overhemd te dragen.
En dressy en casual tegelijk.

Dit is de mijne, maar er zijn veel verschillende modellen. Veel op Catawiki ook.

En niet mij stijl, maar zo komen ze ook (op Chrono24)

En de historie

1 like

Of deze Alpinist.

SPB117

5 likes

Een mini Turtle. Zo’n lekker maatje! 42mm maar lug to lug zeer compact zodat hij op de kleine pols ook mooi valt. Na 2 jaar verveelt hij nog steeds niet.

3 likes

Ik dacht dat de nieuwere versie sinds enkele jaren zowel verbeterde lume en AR coating hadden?

Op zoek naar een Zelos Blacktip!

3 likes

Als ik de filmpje zo op youtube zag vond ik hem wel erg veel reflectie hebben, leek zelfs meer als op de Khaki field…

Binnenkort maar eens bij de AD binnen lopen en met eigen ogen zien…

1 like

Die onderste is heel gaaf zeg!

1 like

Niet om reclame te maken maar dit is wel een mooie bij ten2two:

3 likes