2 horloges dragen?

Wubbo Ockels was gisteravond op bezoek bij Pauw & Witteman. De freaks onder ons die gekeken hebben, hebben natuurlijk direct gezien dat hij twee horloges droeg. (welke horloges waren dat overigens?)
Overdone?
Zijn er forumleden die soms ook twee horloges tegelijk dragen?
Nicolas Hayek buiten beschouwing gelaten, die draagt er soms 3 of 4!
Ben benieuwd?
RHV

Ikzelf vind dat het wel moet kunnen, maar dan alleen slanke of kleine horloges. Dus geen Uboats of ander grof geschut.

Een mooie Reverso met bijv. een Calatrava van 36mm moet kunnen. Ligt er denkik ook wel aan waar je bent, als je op verjaardag gaat dan vraag je om aandacht, dan hoeft het niet zozeer, is het gewoon doordeweeks en ga je langs bij een vriend/kennis, vind ik het wat anders. Ga je op stap, is het weer wat anders.

Prachtig. Ik doe gelijk een ring door mijn neus.

Nicolas Hayek draagt er 6 of 8 tegelijk , kijk maar onder de zoek functie :slight_smile:
ik draag er zelf vaak 2, gewoon om te testen of ze het wel goed doen in de praktijk.
waren 2 imposante klokken die Wubbo daar omhad, geen idee wat voor merk of type. vintage ?

dag Andre

je hebt een pm

gr

Toch wel “not-done”, in en om het huis doe ik het weleens, om te testen.

Zegt voldoende dacht ik zo, Snuifje erbij? :slight_smile:

(td) (td)

als mensen 2 horloge’s dragen om ze te testen dan gaat het nog maar anders… vind ik het niet zo geslaagd

Wubbo heeft altijd twee horloges om.
Eén om te zien hoe laat het is, de ander omdat hij hem gewoon mooi vindt.
Ik weet niet wat die andere is. Het is een klokje met een heel bol glaasje erop. Lijkt wel een doorzichtige ping-pong-bal. Erin staat een afbeelding van het heelal of de aarde.
Ik heb het hem wel eens gevraagd, maar weet het merk niet meer. Volgens mij was het gewoon "kermis"
De andere zou toch eigenlijk wel een speedmaster moeten zijn (als astronaut zijnde…) Maar dat weet ik ook niet meer.
Misschien spreek ik hem binnenkort weer, zal eens vragen.

Bas

Kortom: niet doen, dus.

En dat horloge dat hij gewoon mooi vindt, kan hij daar niet op zien hoe laat het is?

Wat een onzin, dit. Ik houd het toch maar gewoon bij één tegelijk.

Een kleine pro: zo kun je horloges uit je collectie die niet zo vaak aan bod komen toch wat extra polstijd gunnen, haha!

buiten de deur altijd een tegelijk, thuis soms 2 gewoon omdat ik dan met nieuwe aanwinsten ( soms zijn het meerdere per keer ) ze tegelijk kan dragen., ik kan niet kiezen. maar als ik weg ga is het er dus maar een.

Wel, op mijn eerste “Rikketik-beurs” ( februari 07 ) voelde ik me een beetje onwennig tussen al die mensen met twee watches :wink:
Thuis ook eens geprobeerd, maar ik vind dat ik ( als rechtshandige ) het horloge aan mijn rechterpols snel zou beschadigen.
Als rechtshandige is “links dragen” ( voor een horloge :D) toch wel de beste optie imho.

Volgens mij draagt Ockels zo’n thinktheearth, je hebt dan inderdaad een extra horloge nodig om de tijd te kunnen zien :slight_smile:
Ik dacht dat wijlen ralph Inbar er ook 1 had, zie link,
http://www.thinktheearth.net/watch/watch/

… Magellan!

Heb er zelf ook een, mooie klok maar inderdaad moeilijk om de tijd af te lezen.

Jörgen

hoe weet je dat zo zeker, heb je hem soms zelf aan Wubbo geleverd?

N.a.v. de beschrijving en de naam die jorgent gaf, moet dit 'm zijn…