2 jaar horlogeforum - wat doet dat met je...?

Het is inmiddels al weer 2 jaar geleden dat ik besloot me in te schrijven voor dit forum. Toendertijd reikte mijn kennis van horloges niet veel verder dan de meest gangbare Rolex modellen. Van het bezitten van meerdere horloges zag ik niet echt het nut in. Ik had een Rolex, onderhield deze goed en had zo iets van “deze gaat een mensenleven mee”. Ik kon me ook niet voorstellen dat ik, behalve een Rolex, een ander merk zou aanschaffen.

Tsa…daar is dus wel wat verandering in gekomen! Ook ik werd in het begin geraakt door het hier heersende Seiko virus, met als gevolg diverse modellen die de revue zijn gepasseerd. Nog steeds heb ik er een aantal in mijn collectie, tot volle tevredenheid overigens. Ook merken als Doxa, Zeno, Atlantic, Nisus, Parnis en Steinhart hebben in mijn horlogedoos gelegen (of liggen er nog steeds).

Horlogeforum heeft mij laten inzien dat er voor een fractie van de kosten van een Rolex kwalitatief goede tot zeer goede horloges te koop zijn. Dit gaat inmiddels zover dat ik het niet meer zo vanzelfsprekend vind ooit nog een nieuwe Rolex aan te schaffen. Eerlijkheid gebied te zeggen dat een “leven zonder Rolex” (klinkt aardig decadent) mij op dit moment ook onwaarschijnlijk lijkt, echter ik bezit er inmiddels 2 en een 3e staat derhalve niet op het verlanglijstje. Hoe mooi ik sommige modellen ook vind, de wetenschap dat ik duizenden euro’s meebetaal aan diverse geldverslindende marketingcampagnes stuit mij steeds meer tegen de borst.

Nee…, dan zijn er diverse goedkopere alternatieven met een veel betere prijs/kwaliteit verhouding. Mijn laatste aanwinst (Steinhart Ocean GMT) is daar een goed voorbeeld van. Wat kan ik van deze klok genieten, iets wat ik 2 jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden!

Persoonlijk vind ik dit dus een behoorlijke verandering van mijn kijk op horloges. Geldt zoiets dergelijks voor meer mensen??

Foto geleend!

Mijn beste,

Twee jaar horlogeforum, wat doet dat met je zijn,
dat is twee jaar onafgebroken de tijd in al haar gelederen koesteren, steeds maar weer als een refrein
En zie je hebt de smaak te pakken gekregen,
je hebt in die twee jaar een markante verzameling horlogerie aaneen geregen
Dus met opgeheven hoofd, op naar het volgende duo-jaar,
waarin ik jou wens; “veel horlogepassie welke op de tijd-cadans doorgaat, alsmaar, alsmaar, alsmaar……

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Tsja, ca 2 jaar geleden had ik lege armen, nu kan ik mijn armen en benen volhangen :smiley:
Mede dankzij dit forum moet ik bekennen dat ik verslaafd ben geraakt aan vintage horloges :frowning:
Misschien moet ik binnenkort maar eens langs de B-rijder stichting gaan :S

mvg, Frans

Sinds december 2009 op et forum.
Heb daarna al mijn quartzklokken opgedoekt en ben overgegaan naar mechanisch.Slechts één uitzondering met een kinetic.
Verder ruilen, verkopen, kopen enz.
Dat is mijn ervaring na 6 maanden.
Gr,
Lone RyderB)-

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Twee jaar horlogeforum, wat doet dat met je zijn,

dat is twee jaar onafgebroken de tijd in al haar
gelederen koesteren, steeds maar weer als een
refrein
En zie je hebt de smaak te pakken gekregen,
je hebt in die twee jaar een markante verzameling
horlogerie aaneen geregen
Dus met opgeheven hoofd, op naar het volgende
duo-jaar,
waarin ik jou wens; “veel horlogepassie welke op
de tijd-cadans doorgaat, alsmaar, alsmaar,
alsmaar……

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer
op.:z:z:z

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7E3EYV4Q-D.jpg

Orologio Signaturis Temporis.B)-

:~

Heb zelf ervaren de afgelopen tijd ervaren dat ook degelijke Chinese uurwerkjes bestaan. En dat ze daarnaast ook knappe complicaties weten te maken (minute repetities, tourbillon, kalenders, etc.).

Dat was voor mij wel een eye-opener. Dacht dat 't allemaal plastic troep was. Als ze nu ook steeds meer de quality control onder de knie krijgen…

En verder heb ik 't afgelopen jaar 3 (goedkope) horloges in elkaar gezet. Daar kijk ik dan toch met een ander oog naar. Vind m’n Omega collectie super mooi, maar 't zelf aan knutselen is ook erg leuk!

Zelf ook zo’n twee jaar hier. Aanvankelijk om een horloge te zoeken voor mijn veertigste verjaardag. Veel gelezen, veel geleerd en veel bewonderd. Het blijft een tijdverslindende hobby!