2 lugholes

Ik ben een andere band op mijn horloge aan het doen en zie op elke lug 2 gaatjes. Weet iemand waarom dat zo is of wat het nut er van kan zijn? Ik heb het nooit eerder gezien op andere horloges binnen en buiten mijn collectie.

2 likes

De ene positie is dan voor bijv leer en de andere om de stalen band te laten passen.

4 likes

iets betere foto.

1 like

Top, bedanktt. Ga em leer zetten en zal es kijken wat de beste positie is. Nooit op een ander horloge gezien.

1 like

Handig, moesten meer fabrikanten doen.

2 likes

Vind ik ook, de leren band valt nu mooi gelijk met de lug.

2 likes

Ik zie daar een groot gat tussen de band en de kast. Zou die andere lughole niet beter zijn?

3 likes

Viel mij laatst ook op bij een Tissot PRC, was het alleen alweer vergeten. Goede vraag dus!

1 like

Mss maar dan steken de lugs uit zeg maar als de band naar beneden om de pols gaat en dat vind ik echt niet mooi.

Kijk,dus ook bij andere!

1 like

Ook bij TWCO

1 like

vind je het zo beter?

2 likes

Nee zeker niet. Ik snap wat je bedoelt.

1 like

Voor op het lijstje: de Straum Opphav heeft die dubbele lug holes ook. Andere voorbeelden ken ik niet, maar zijn er ongetwijfeld legio!

Die wilde ik net posten :slight_smile:
https://www.straum.co/product/opphav-blue-steel-dial

2 likes

mijn tourby heeft dat ook. kun je leren banden van diverse diktes gebruiken.

1 like

Een tourby staat nog op mijn lijstje goed dat ik dat weet. Heb vnml longines en een paar omegas in de collectie en op de longines legend diver zou dit zeker ideaal geweest zijn.:smirk:

De straum is erg leuk…:star_struck: