Tijdens de Tudor freakjes meeting in Eindhoven waren er ook de nodige Seiko’s te bewonderen. Daarbij zaten schitterende exemplaren. Mijn eigen beeld van Seiko stamde nog uit de tijd dat ik voor niet al te veel geld gewoon een goed horloge kocht, en toen bij Seiko uitkwam. Alleen toen ik daarna overstapte op Tudor en Ebel, heb ik eigenlijk nooit meer serieus naar Seiko gekeken. Op die avond dus wel. In een gesprek met Puringa bewonderde ik ook de Seiko’s die hij bij zich had. Onder andere een uiterst zeldzaam en werkelijk schitterend exemplaar uit een limited edition. Die zorgde er echter wel voor dat hij van enkele andere modellen afscheid wou nemen.
Vandaag was dan de overdracht, maar niet voordat ik nog ergens anders langs ging, langs Rob van Monsterwatches. Had een aantal keren de Seiko met FFF mog langs zien komen, voor weinig geld een bijzonder leuke dagelijkse beater. Deze was vandaag ook klaar.
Het was dus met recht een echte Seiko dag vandaag. Beide horloges opgehaald, en met beiden ook heel blij. Twee totaal verschillende horloges. Je ziet/merkt wel kwaliteitsverschil tussen de twee. De SNZH51/55 (de FFF Mod) is duidelijk lichter en zit in een andere klasse van afwerking dan de SDBC003 (de Sumo), die werkelijk schitterend afgewerkt is.
Even snel met de iPhone enkele foto’s, niet de beste, moet even de tijd nemen om deze klokken mooi vast te leggen.
PS1: Zie net dat de kroon van de Sumo nog uitgeschroefd is
PS2: Voor de FFF is ook nog een black/black Sailcloth Bradystrap onderweg.
Verso ook aan het Seiko virus, heb je de monster
al?
Hoe dan ook gefeliciteerd met je aanwinsten!
Nee, ik heb lange tijd naar de monsters gekeken, op de laatste Rikketik bij de stand van Rob ook enkele exemplaren nader bekeken, maar ik kreeg er op mijn eigen pols niet direct een klik mee. Met deze modellen wel, de FFF was een gok, had ik nog niet om gehad, en de Sumo had ik natuurlijk op de laatste meeting eerst kunnen zien.
Verso ook aan het Seiko virus, heb je de
monster
al?
Hoe dan ook gefeliciteerd met je aanwinsten!
Nee, ik heb lange tijd naar de monsters gekeken,
op de laatste Rikketik bij de stand van Rob ook
enkele exemplaren nader bekeken, maar ik kreeg er
op mijn eigen pols niet direct een klik mee. Met
deze modellen wel, de FFF was een gok, had ik nog
niet om gehad, en de Sumo had ik natuurlijk op de
laatste meeting eerst kunnen zien.
Ja dat kan natuurlijk geen klik, voor mij blijft de monster DE dealy beater, maar heb de laatste tijd alleen me laatste aanwisnt maar om
Trouwens Sumo (bijnaam Camel Toe)? Kamelenteen , zoiets als een vrouw met een hele strakke broek? Wat heeft dat nou met dat horloge te maken
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinsten(tu) Die Sumo heb ik ook bewonderd tijdens de meeting, prachtige kastvorm waardoor hij ondanks zijn forse formaat erg mooi valt. Veel plezier ermee!