2 nieuwe aanwinsten uit Engeland!

We waren een paar daagjes met de familie in Engeland en gisteren heb ik in een klein plaatsje in de Cotswolds, Bourton-on-the-water, 2 klokjes gescoord. Beide aangeboden door een lokale horlogemaker, recent geserviced en met een nieuw glaasje.

Het gaat om een Enicar handwinder, cal. 1010, uit ca. 1960:

En het horloge waardoor ik werd getriggerd: een Oris handwinder uit ca. 1950. Het caliber is 461 KIF en op de caseback van roestvrij staal staat vermeld Lunette Plaque G 10 micron - dus verguld (net als ik). Ook dit horloge recent geserviced en met nieuw glaasje. Het ziet er goed uit en loopt keurig, maar de kroon is m.i. niet origineel. Jammergenoeg ook een beetje viezigheid op de wijzerplaat…

en de verdachte kroon, het is niet heel goed te zien op de foto maar er is duidelijk kleurverschil:

Ik kon nog aardig wat van de prijs afpingelen, dus al met al een great find!

Bedankt voor het kijken!
groet, Bouke

1 like

Leuke aanwinsten. Die Enicar heeft een wijzerplaat die opnieuw is opgemaakt. Zelf ben ik daar geen fan van, ik zie liever de originele wijzerplaat ook al is die misschien minder.

Mooie vondst! Heb een liefde voor enicar, en dit bewijst het weer. Veel plezier ervan :smile:

Leuke aanwinsten! Op eBay een alert zetten op “Oris crown” en geduldig afwachten tot de juiste maat voorbij komt…