2 nieuwe banden op 1 dag

Eerst een envelop uit de bus gevist. In de envelop een rubber band van Eddie Platt. Zijn zg. Isofrane remake. Zo! Wat een band. Kan zich qua comfort meten met de rubber band van een Seiko Marinemaster. En de prijs-kwaliteit verhouding is zeker beter. Kort samengevat: Beste Koop 1e kwartaal. De isofrane band is er in twee uitvoeringen: deze, met een uitstulping aan het einde voor dikke, lange lugs zoals op de Sumo en er is een vlakke uitvoering voor onder afgedekte lugs, zoals op de Seiko Tuna bijvoorbeeld.

Als tweede… er lag ook al een pakketje op de trap. Ja hoor de Omega mesh. Qua prijs aan de andere kant van de bandbreedte. En zoveel kritiek als ik had op de standaardband van de Speedmaster, zo ben ik onder de indruk van deze band. Wat een kwaliteit, wat een meesterwerk: stevig, niet te zwaar met een indrukwekkend solide sluiting. Enig nadeel: je moet er meteen een extension bijkopen, anders is 'ie te kort.

Menno

Twee foto’s. Quick and dirty. Gewoon in de keuken op het aanrecht.

Je had al een Jurgen mesh. Is dit nu echt véél beter Menno? Wat is die Speedmaster toch bloedmooi. De ideale horloge.

Ja, ik zal de Jurgen en de Omega eens naast elkaar leggen, fotograferen en bespreken. Voorlopig zeg ik dat een Omega een fijnere band is. En ook nog goedkoper als je een op maat gemaakte Jurgen in de vergelijking betrekt!

Menno

van harte met je twee banden …nr2 is bekend goed (tu)
nr 1 staat nog op mijn lijstje :slight_smile:

ik ben zelf niet zo van de rubber banden maar die mesh band op die omega vind ik mooi.

Mijn beste,

Een comfortabele mesh band en een zeewaardige rubberband, maken van jou weer een tevreden Menno.

Tevredenheid is niet: krijgen wat je wilt, maar willen wat je hebt.
Derhalve, geniet er lekker van!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-