2 nieuwe vintage chrono's

Ik heb weer een beetje mazzel dat deze 2 aan mij gegund zijn en ook voor een mooie prijs!
Ik laat jullie ff meegenieten. De 1e is een Pontiac met Landeron uurwerk uit de jaren 40.
Het horloge heeft maar 2 sterren, wat volgens mij niet het allerbeste is wat Pontiac in haar kasten heeft gestopt maar is het niet een beauty?

En de 2e is een Seiko Chrono en tevens mijn allereerste Seiko, eigenlijk te danken aan hetgeen ik hier van Seiko heb gezien en over heb gelezen.
De backcase zegt: Seiko 6138-8030 703125 Japan A, ca 1975?
De kast lijkt goudkleurig maar komt door de foto’s, het is een stalen kast met een blauwe plaat (mijn lievelings kleur).

Misschien heeft iemand wat meer info over deze horloges?

mvg, Frans

Leuke aanwinsten Frans, mn de Seiko (maar ik ben bevooroordeeld;))

Via deze link kun je de produktiedatum van een Seiko herleiden.

http://www.csce.uark.edu/~jgauch/tools/seiko.html

Marten P Schreef:

Leuke aanwinsten Frans, mn de Seiko (maar ik ben
bevooroordeeld;))

Via deze link kun je de produktiedatum van een
Seiko herleiden.

http://www.csce.uark.edu/~jgauch/tools/seiko.html

Ik kan me wel iets voorstellen bij je bevooroordeeld zijn van wat ik heb gelezen is het een goed uurwerk en ik vind het een prachtige kast hebben. In elke vintage collectie hoort eigenlijk wel een Seiko, nietwaar :wink:
Bedankt voor het linkje (tu)
Ben er erg blij mee en ga ook nog op zoek naar een mooie bull,hèhè.

mvg, Frans

Mijn beste,

Fantastisch Frans, je hebt er werkelijk 2 beauty’s bij.
Zowel de Pontiac als de Seiko kunnen mij bekoren.

En leuk dat je jou allereerste Seiko aankoop, eigenlijk te danken hebt aan hetgeen jij hier op ons onvolprezen horlogeforum gelezen hebt.

Ik wens je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze horloges uit de oude doos.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooie aanwinsten Frans (tu) Die oude uurwerkjes zijn nog ware kunststukjes.

Dit zijn inderdaad twee fraaie horloges! (tu) Verder ben ik bang dat het Seiko-virus jou nu ook definitief te pakken heeft. :smiley: Welkom bij de club!!

De Seiko is van oktober '77.

Mooiding, ik heb de bruine:
http://www.csce.uark.edu/~jgauch/photos/watch1/chrono/6138-8030/index.html
met helaas een beschadigde tachy :frowning:

Fraai hoor! Gefeliciteerd met deze stukjes horloge historie.

Groeten,

Martin

Allemaal bedankt voor de support.(tu)
Aangestoken door het Seiko virus? Hèhè, nee wees maar niet bang er is er nog maar een op mijn verlanglijstje een mooie Bull. Daarna ga ik ff genieten :smiley:
Ga vandaag 3 oudjes ophalen bij de Horlogemaker, 2 zijn gerepareerd een heeft onderdelen nodig dus daar moet ik naar op zoek.
Het betreft een Bulova Snorkel uit de 70 er jaren ik weet nog niet welke onderdelen er defect zijn maar dat hoor ik later.

Mvg, Frans

Hallo Frans

Je bent goed bezig zeg,ik zag de pontiac op markt plaats staan,voor dat bod heb je een koopje ,heb zelf nog zitten twijfelen om je te overbieden,maar ja soms moet je kiezen.
Die Seiko vind ik erg mooi,en ik ben neit eens eenSeiko fan,toch maar eens rond kijken in die hoek,veel plezier met je aanwinsten.
Iets zegt me dat we mog wel meer van je zullen horen op dit forum.
Het horlogevirus heeft je snel te pakken,en afkiken lukt meestal niet.
Veel sterkte met je Prettige Ziekte
Groeten
M.C.

Hartelijk bedankt allemaal voor jullie support (tu)
Een Seiko virus? Wat is dat? Ik denk (nog) niet dat ik dat heb :wink:
Ik houd het op 2, een heb ik er nu en de ander ben ik aan het zoeken (een mooie Bull).
Vandaag ga ik 3 oudjes bij de horlogemaker ophalen, 2 heeft hij er kunnen repareren (Revue Sport uit 1928 en een Rolex Precision uit 1950) de ander heeft nieuwe onderdelen nodig (een Bulova Snorkel uit de 70-er jaren) maar daar kan hij niet aan komen. Dus daar moet ik naar op zoek.
En dan ga ik een tijdje genieten van mijn aanwinsten :smiley:

mvg, Frans

Wat ik vergeten ben te vermelden is dat de foto’s van de Pontiac afkomstig zijn van de vorige eigenaar XXoF. Mijn excuus voor dit foutje :frowning:

Gefeliciteerd! De Pontiac is mijn favoriet(tu)

pontiac is erg mooi de seiko ook maar de pontiac oei oei erg mooi.gefeleciteerd.

Mooie Pontiac (tu)
Beetje de kast oppoetsen en een nieuw plastic glaasje doet wonderen.
Ik heb trouwens ook een oude Pontiac gehad.
Wat me verbaasd is dat bij mijn Pontiac ook een Landeron uurwerk in zat maar met 3 sterren:

Waarom heeft die van mij 3 sterren en die van jouw 2.
Misschien een beter Landeron uurwerk?

2006 Schreef:

Mooie Pontiac (tu)
Beetje de kast oppoetsen en een nieuw plastic
glaasje doet wonderen.
Ik heb trouwens ook een oude Pontiac gehad.
Wat me verbaasd is dat bij mijn Pontiac ook een
Landeron uurwerk in zat maar met 3 sterren:
http://i37.photobucket.com/albums/e67/november2006
/Horloge024.jpg

Waarom heeft die van mij 3 sterren en die van jouw
2.
Misschien een beter Landeron uurwerk?

De kast poetsen wordt een beetje moeilijk i.v.m. de dunne goudlaag die bij de lugs al een beetje is weg gesleten, durf het niet echt.
In werkelijkheid ziet het horloge er een stuk beter uit dan op de foto’s, het glas is niet beschadigd, over het algemeen ziet ie er heel mooi uit. Heb hem nu een paar dagen om en hij loopt ook perfect voor een horloge uit die tijd.
Waarom ie maar 2 sterren heeft? Ik zou het echt niet weten maar ik heb begrepen dat de kwaliteit van het uurwerk uitgedrukt werd in sterren dus misschien komt het staal van de mijne uit IJmuiden en het staal van die van jou uit Japan?

mvg, Frans

Zojuist de Seiko (mijn 2e) binnen gekregen uit de UK en ik moet jullie eerlijk zeggen, hij is in een woord prachtig en lijkt wel nieuw uit de doos :smiley:
Deze functioneert zoals het hoort, gewoon goed en ik ben er erg blij mee.
Voor de zekerheid laat ik 'm nog wel even helemaal nakijken.

mvg, Frans

Maar nog wel eerst even fotootjes plaatsen:)
Ik ben gewoon een beetje benieuwd!

tjvreeken Schreef:

Maar nog wel eerst even fotootjes plaatsen:)
Ik ben gewoon een beetje benieuwd!

Van de Bull bedoel je voordat ik 'm opstuur?

Voor een ‘voor en na’, ja, waarom niet?