Dat zijn twee mooie oudjes inderdaad
Bandje van de Omega vind ik niet zo fraai, die is gewoon te breed voor de lugs. Zou ik persoonlijk iets anders op zetten
Helemaal gelijk in, maar het bandje is zo uit dat ik bang ben dat het stuk gaat.
*oud
Het is ook zeker niet het originele bandje, dus zo’n ramp is het toch niet als het stuk gaat?
Heb zelf ook een fascinatie voor zulke oudjes. Hier mijn een setje Tissot’s uit de eerste helft jaren 20:
Ik vind dat @wbcoupe weliswaar gelijk heeft over het niet passen van dat bandje bij die mooie oude Omega, maar ik vind de bevestiging wel heel apart. Nog niet eerder zo gezien met zo’n doorgehaalde lus.
De Cyma vind ik echt prachtig. Mooi uurwerk en dat bewerkte kastje is top!
Waauw prachtig!
Bandje meest links vind ik erg mooi!
Ja best gek inderdaad. Kreeg het horloge zo binnen.
Erg mooi!
Die is inderdaad heel fraai. Heb ik ook zo binnen gekregen
Dat ben ik met je eens, heb ook nooit zoiets gezien, maar wel heel kunstig gemaakt
Uurwerkje in de Cyma is zo te zien een kaliber 010/011:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Cyma_010
Danku
Dankjewel!
Weet ik eindelijk wat voor uurwerk er in zit. Mooie site trouwens!
Daar kun je inderdaad best wat tijd zoek brengen
absoluut twee mooie exemplaren,
dat er tot op heden zoveel oudjes de tijd hebben overleefd wil al zeggen dat de techniek in die tijden reeds zeer goed was.
geniet van deze oudjes.
Zijn inderdaad 2 mooie oudjes en ze lopen nog steeds zonder krukken , zelf opgeknapt?
Haha ze lopen goed, en nee ik heb de horloges niet gereviseerd. De Cyma komt van een duitse horloge maker. En de omega van een goede vriend van mij die voornamelijk in Omega’s handelt.
Mooi
Groeten Iwan