2 oudjes uit mijn collectie.

20 likes

Dat zijn twee mooie oudjes inderdaad :+1:
Bandje van de Omega vind ik niet zo fraai, die is gewoon te breed voor de lugs. Zou ik persoonlijk iets anders op zetten :thinking:

1 like

Helemaal gelijk in, maar het bandje is zo uit dat ik bang ben dat het stuk gaat.

1 like

*oud

1 like

Het is ook zeker niet het originele bandje, dus zo’n ramp is het toch niet als het stuk gaat?

1 like

Heb zelf ook een fascinatie voor zulke oudjes. Hier mijn een setje Tissot’s uit de eerste helft jaren 20: :innocent:

9 likes

Ik vind dat @wbcoupe weliswaar gelijk heeft over het niet passen van dat bandje bij die mooie oude Omega, maar ik vind de bevestiging wel heel apart. Nog niet eerder zo gezien met zo’n doorgehaalde lus.
image image
De Cyma vind ik echt prachtig. Mooi uurwerk en dat bewerkte kastje is top!

3 likes

Waauw prachtig!

Bandje meest links vind ik erg mooi!

1 like

Ja best gek inderdaad. Kreeg het horloge zo binnen.

2 likes

Erg mooi! :smiley:

1 like

Die is inderdaad heel fraai. Heb ik ook zo binnen gekregen :blush:

1 like

Dat ben ik met je eens, heb ook nooit zoiets gezien, maar wel heel kunstig gemaakt :smiley:

2 likes

Uurwerkje in de Cyma is zo te zien een kaliber 010/011:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Cyma_010

2 likes

Danku :smiley:

Dankjewel!

Weet ik eindelijk wat voor uurwerk er in zit. Mooie site trouwens!

2 likes

Daar kun je inderdaad best wat tijd zoek brengen :grin:

2 likes

absoluut twee mooie exemplaren,
dat er tot op heden zoveel oudjes de tijd hebben overleefd wil al zeggen dat de techniek in die tijden reeds zeer goed was.
geniet van deze oudjes.

1 like

Zijn inderdaad 2 mooie oudjes en ze lopen nog steeds zonder krukken :wink:, zelf opgeknapt?

1 like

Haha ze lopen goed, en nee ik heb de horloges niet gereviseerd. De Cyma komt van een duitse horloge maker. En de omega van een goede vriend van mij die voornamelijk in Omega’s handelt.

:star_struck: Mooi :clap: :clap: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like