2 prachtige Tissot horloges

Hey iedereen,

Ben gloednieuw hier dus bedankt voor het accepteren!

Vandaag heb ik 2 prachtige Tissot horloges gekocht maar helaas was de informatie online behoorlijk beperkt dus ik vroeg me af of jullie experts mij iets meer kan vertellen.

Zelf gok ik dat het model van foto 1 een c276k uit 1990 is maar please correct me if I’m wrong… Helaas kreeg ik de goudkleurige helemaal niet Gegoogled.

Alle informatie is welkom!

Alvast bedankt voor het helpen.

Groetjes,
Demelza

12 likes

@wbcoupe to the rescue…? Hoewel die meer thuis is in oudere Tissots. Welkom op het forum! We hebben hier erg weinig dames dus van harte! :wink:

4 likes

Heb je foto’s van de achterkant van de horloges? Meestal staat daar de meeste informatie op.

3 likes

Ontzettend bedankt! Misschien ben ik wel een man van 50+ you never know haha.

4 likes

Ach, ik ook hoor. :wink:

1 like

Hi Ruud,

Ja, ik heb er 1 maar die is helaas niet zo scherp. Maandag krijg ik ze binnen dus dan kan ik eventueel nieuwe foto’s maken.

2 likes

Beiden (ook nieuw) beschaafd-geprijsde dames-kwartshorloges zo te zien, je gaat er niet van kunnen rentenieren maar met een verse batterij en kleine check-up ben je klaar voor de komende jaren.

3 likes

De andere is een t852k denk ik

Precies en met saffierglaasje is de goudkleurige zeker niet de goedkoopste prul die je kunt krijgen.

Bandjes zou ik vervangen voor leer. Deze fixoflexen maken de horloges wat bejaarder ogen dan noodzakelijk.

5 likes

Welkom bij de club Dem.

1 like

Inderdaad; ik probeerde het nummer al te ontcijferen, maar jij was sneller :blush:
Die T852k zal van 1996 of iets daarvoor zijn. Er staat namelijk nog geen “1853” onder het logo en daar zijn ze in 1997 mee begonnen.

6 likes

Bedankt @Ruud en @PeterLC! Deze info is al superfijn :heart: Ik moest saffierglaasje even opzoeken haha en eigenlijk vind ik die vintage look van de fixoflexen wel wat hebben… mits ze origineel zijn. Voor deze 2 heb ik 70 euro betaald dus volgens mij is dat een prima prijsje als ik het zo lees.

3 likes

Dat zijn ze eigenlijk nooit. Ze waren ooit heel populair, en je ziet ze tegenwoordig vooral bij oude mensen. Is makkelijker om doen dan frutten met een gespje.

Dan gewoon zo houden. Dragen wat jij wilt natuurlijk.

2 likes

Keurige prijs. De Fixoflex-bandjes zullen waarschijnlijk behoorlijk ranzig zijn, en op maat maken is een pokkeklus. Leren bandje zeker een goede tip van Ruud. Maar kijk eerst eens of het allemaal wat is, komende maandag. :ok_hand:

1 like

Heel erg bedankt voor de toelichting @wbcoupe, kan ik zeer waarderen! Mocht ik meer Tissotjes kopen, dan kan ik bij jou terecht haha

1 like

Mocht ik wel voor nieuwe/andere originele bandje gaan, waar kan ik dan het beste terecht?

Je zult de afstand tussen de kastpootjes even moeten opmeten. Verder kan je bijna overal (aftermarket) leren bandjes kopen van goede kwaliteit. De sponsor van horlogeforum is een prima plek om te beginnen

https://www.horlogebanden.com/

Het is niet heel gebruikelijk om weer een nieuw tissot leren bandje op het horloge te plaatsen. Zijn vaak relatief duur.

3 likes

Je moet dan even de exacte lug-breedte opmeten bij je horloges. In feite het breedste deel van het eventueel nieuw aan te schaffen bandje. Met een goede lineaal kom je er al, een schuifmaat is beter. Ik schat zo in op 15 a 16 mm.

1 like

Vanaf welke leeftijd ben je een oud mens Ruud? De fixoflex is ongeveer de enige band die ik nog nooit geprobeerd heb. Lijkt me nogal een harentrekker…

2 likes

Op de foto leken ze schoon haha maar we gaan het zien. Ik heb ooit een horloge van mijn pa kregen met zo’n soort bandje … Bevalt mij nogsteeds erg goed!

8 likes

Dameshorloges zijn niet mijn specialiteit maar heb wel de nodige Tissot naslagwerken waar ik in snuffelen kan :grin:. Heb even in de catalogus van 95/96 gekeken maar kom deze precieze uitvoering niet tegen. Denk dat het model Desire is, die lijkt er het meest op:

Veel plezier ermee alvast :+1:t2:

3 likes