2 quarzhorloges lopen achter wanneer men ze draagt

Hoorde laatst van iemand dat zijn wijzerplaat niet goed vastzat, als het horloge platlag liep hij goed, maar bij dragen kreeg hij dus gekke dingen omdat de wijzers de plaat dan raakte.

2 likes

Het probleem is dat die vlieger niet opgaat als @jozef2 een tweetal F91W horloges heeft.

We weten het niet.

Herinner ik me dat nou verkeerd, of liepen horloges waar een batterij met een te groot voltage in zat eerder een tandje te snel? Of waren dat stemvork horloges? Ik heb ergens een verhaal gelezen over sneller lopen bij nieuwe generatie batterijen, maar weet niet meer waar de klepel hangt.

1 like

Nieuwe AI technology enzo, broer jeweet :joy:

Niet alle types kunnen omgaan met 1,55 volt. Die behoeven ombouw. Maar ook hier loopt een kok rond die zijn lepel zoekt.

2 likes

Tsja, @jozef2 zwijgt in alle talen. Zo komen we niet verder met helpen.

Een quartz kristal zal niet wijzigen qua frequentie bij een beetje variƫrende batterij spanning. Bij heel lage spanning functioneert natuurlijk niets echt goed meer. De digitale frequentie deler, stappenmotor. Al weten we niet of TS digitale- of analoge horloges heeft.

Heerlijke antwoorden weer.
Ligt aan het uurwerk.
De ene kun je een servicebeurt geven en voor de meeste lekker een nieuw uurwerk erin en hij kan er weer een aantal jaar tegenaan.
Kosten pff weinig mss 40,- a 50,- euro.