Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van de Omega Speedsonic “Lobster” f300.
Werkelijk een prachtig horloge in uitstekende staat en ook nog een full-set!
Tijdens de verkoop gaf de verkoper aan dat hij er een batterij in had gedaan maar hij niet wist wat de staat (nieuw of al een keer gebruikt) was dus dat ik er verstandig aan deed om er snel een nieuwe batterij in te doen.
Dit wilde ik vandaag dus gaan doen maar zowel bij mijn plaatselijke juwelier als bij Siebel, Schaap & Citroen en Van Hell juwelier hadden ze de batterij niet op voorraad.
Het betreft een 344/350 batterij. Wel gaven ze allemaal aan dat ik de batterij online kon bestellen ze hem er voor me in wilde zetten.
En nu komt mijn vraag: Welk merk van dit model kan ik het beste halen? Op Google kom ik o.a. merken als Energizer, Maxell, Varta en Renate tegen.
Zit er nog verschil in? Net als in gewone AA batterijen.
En mijn 2e vraag is welke taal de dagaanduiding FRE en SAM is? Kon dit helaas niet terugvinden via Google 🫣
Iedereen alvast hartstikke bedankt voor de hulp en hieronder wat plaatjes voor de sfeer! (Bron: Google)
Fre = freitag, sam = samstag. Duitse datum schijf. Batterij weet ik niet. Ik gebruik Sony. Maar renata is volgens mij beter. Mooi horloge veel plezier ermee.