2 ‘simpele’ (domme vragen bestaan niet zeggen ze) maar noodzakelijke vragen

Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van de Omega Speedsonic “Lobster” f300.
Werkelijk een prachtig horloge in uitstekende staat en ook nog een full-set!
Tijdens de verkoop gaf de verkoper aan dat hij er een batterij in had gedaan maar hij niet wist wat de staat (nieuw of al een keer gebruikt) was dus dat ik er verstandig aan deed om er snel een nieuwe batterij in te doen.
Dit wilde ik vandaag dus gaan doen maar zowel bij mijn plaatselijke juwelier als bij Siebel, Schaap & Citroen en Van Hell juwelier hadden ze de batterij niet op voorraad.
Het betreft een 344/350 batterij. Wel gaven ze allemaal aan dat ik de batterij online kon bestellen ze hem er voor me in wilde zetten.
En nu komt mijn vraag: Welk merk van dit model kan ik het beste halen? Op Google kom ik o.a. merken als Energizer, Maxell, Varta en Renate tegen.
Zit er nog verschil in? Net als in gewone AA batterijen.

En mijn 2e vraag is welke taal de dagaanduiding FRE en SAM is? Kon dit helaas niet terugvinden via Google 🫣

Iedereen alvast hartstikke bedankt voor de hulp en hieronder wat plaatjes voor de sfeer! (Bron: Google)

16 likes

Samedi is Frans voor zaterdag
Edit: icm de FRE idd Duits, zie hieronder :wink:

Voor de batt zou ik naar W&V (Omega servicecentre) in Alkmaar gaan. Dan kunnen ze gelijk je pakkingen nakijken :+1:

3 likes

Taal is volgens mij Duits, maar waarom zie ik fri staan in het datumvenster?

3 likes

Fre = freitag, sam = samstag. Duitse datum schijf. Batterij weet ik niet. Ik gebruik Sony. Maar renata is volgens mij beter. Mooi horloge :+1:t2: veel plezier ermee.

2 likes

Ik gebruik altijd Varta. Renata staat er om bekend lekgevoelig te zijn. Alhoewel de Omega’s af fabriek vaak Renata hadden…

2 likes

Omdat de plaatjes van internet zijn.
Eigen foto’s volgens als ik een NA maak :grin:

Dank je wel! Dan valt Renata sowieso af en dan ga ik denk ik voor Varta. Die naam kwam me al het meest bekend voor qua batterijen

Jawohl, eine super coole Watch! :grin:

1 like

Dank je wel! Oké, Duits dus! Jammer dat er geen keuze is tussen Duits en Engels.

Ik ga hem met heel veel plezier dragen! Vind hem geweldig!

2 likes

Vaak gegeven advies: Murata (vroeger Sony genaamd).

1 like

Ohhh dat is een goede! Helaas is Alkmaar niet in de buurt maar wellicht kan ik iets vinden in Gelderland of Utrecht :+1:t4:

Dank je wel! Die heb ik nog niet voorbij zien komen!

Ron Sonders in Leusden?

1 like

Knappe omega…!

1 like

Bijzonder horloge, ben benieuwd naar de eigen foto’s!

1 like

Vaak hebben ze een dubbele datumschijf. Dus zal ook Engels bij staan.

1 like

Ohhhh echt? Dan heb ik niet goed gekeken haha

Thanks! Zo mooi als deze foto’s worden ze niet hoor :joy::wink:

1 like

Thanks!

Ohhh die zal ik eens checken dank je wel!