2 soorten tudor pelagos 25600TN

Waardige forumgenoten,

Nu ik in het gelukkige bezit ben van een Nieuw pelagos viel mij op dat er 2 typen lunette op de Pelagos zijn. Namelijk de dikke fond cijfers en de dunne fariant zoals de mijne. Naar horen zeggen komt deze aanpassing vanuit Tudor ivm het verlies van sommige cijfers uit de lunette.

Iemand ook ergens iets over gelezen,?

Oude variant :

Nieuwe lunette met slankere cijfers:

Hieronder ook een draadje op rolex forum, vind de slanke eigelijk wel mooier

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=730707

1 like

Je vergelijkt ook twee verschillende modellen. De eerste generatie Tudor Pelagos 25500TN (Two Liner) en de 25600TN. De 25600TN heeft ook 5 lines of tekst ipv 2 en mist een een hour marker op 3 uur.

3 likes

Ik heb idd wel is een two liner gezien waar van alles uit de bezel was gevallen op chrono24.

Deze dus staat er al een tijdje op😂

2 likes

De vlieger gaat ook op bij de ref 25600tn, daarvan zijn zowel slanke als vette cijfers op de markt gebracht

Kijk maar op de link in dit draadje👆

De dunne bezel, die wordt geplaatst als de Kapotte lunette wordt vervangen. Zeg maar een serviceinlay.

:beers:

De dunne is nu standaard, ook op nieuw geleverde

Yes, ik heb hier een service inlay in mijn 2 liner met dunne fond.

Lume was eruit gevallen bij de oude bezel, duur grapje

Baalde eerst wel van de dunne fond want is niet “origineel” maar de dikke fond wordt niet meer gemaakt en waarschijnlijk om een reden. Dus heb het geaccepteerd :slight_smile:

Eigenlijk is de dunne fond ook mooier/strakker.

4 likes

Ik heb wat gezopen dus het kan aan mij liggen, maar deze plaatjes, daar kan toch niemand een goede vergelijking uit maken mbt cijferdikte?

2 likes

Ik heb niets gezopen, maar er is iets mis met de spellingscheck heren…

6 likes

Beetje het idee dat ik in een kookprogramma zit …:joy:

6 likes

Dunne fond is eigenlijk meer een bouillon :thinking:

1 like

Ik had gedronken. En kon het tocht zien…

Nu vind ik het lastiger. Maar het is nog steeds te zien…

En jij? Nu zo, na een nachtje je roes uitslapen? Zie je het nu wel?

Hahahah, dat zeg je voor je eigen gemoedstoestand :wink:

Ik ben blij met het origineel. Zulke plakken lume op de plaat verdienen ook veel lume op de bezel. Zeker op zo’n rammer als de Pelagos. Hoop dan ook dat de lume op de mijne goed blijft zitten. So far so good :muscle:t2:

1 like

Moment van de waarheid, word het een bril of niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Best een duidelijk verschil idd. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de ‘dikke lume-versie’. Beter passend bij dit type horloge, ook ivm afmetingen, wanneer je het mij vraagt.

3 likes

… met het ‘dunne’ font.

3 likes

Ik vind persoonlijk de dunne variant beter, ook gevoelsmatig meer in balans, bij de dikke font lijkt 't of de cijfers er nog net op passen. Maar komt misschien door dat ik de dunne variant heb :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja dat gaat met de dunne font niet lukken denk ik, of is dit eerst met een lampje beschenen en daarna licht uit,?

Valt enorm mee hoor:

Ach; je kunt sowieso niet mis met een Pelagos als rammer/ daily. Doe m momenteel alleen af tijdens sporten ivm Apple Watch die ik dan even gebruik.

2 likes