Nu ik in het gelukkige bezit ben van een Nieuw pelagos viel mij op dat er 2 typen lunette op de Pelagos zijn. Namelijk de dikke fond cijfers en de dunne fariant zoals de mijne. Naar horen zeggen komt deze aanpassing vanuit Tudor ivm het verlies van sommige cijfers uit de lunette.
Je vergelijkt ook twee verschillende modellen. De eerste generatie Tudor Pelagos 25500TN (Two Liner) en de 25600TN. De 25600TN heeft ook 5 lines of tekst ipv 2 en mist een een hour marker op 3 uur.
Yes, ik heb hier een service inlay in mijn 2 liner met dunne fond.
Lume was eruit gevallen bij de oude bezel, duur grapje
Baalde eerst wel van de dunne fond want is niet “origineel” maar de dikke fond wordt niet meer gemaakt en waarschijnlijk om een reden. Dus heb het geaccepteerd
Ik ben blij met het origineel. Zulke plakken lume op de plaat verdienen ook veel lume op de bezel. Zeker op zo’n rammer als de Pelagos. Hoop dan ook dat de lume op de mijne goed blijft zitten. So far so good
Best een duidelijk verschil idd. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de ‘dikke lume-versie’. Beter passend bij dit type horloge, ook ivm afmetingen, wanneer je het mij vraagt.
Ik vind persoonlijk de dunne variant beter, ook gevoelsmatig meer in balans, bij de dikke font lijkt 't of de cijfers er nog net op passen. Maar komt misschien door dat ik de dunne variant heb