2 vd Klaauws op veiling Antiquorum 20 sept

Er komen 2 Christiaan van der Klaauw horloges op de volgende veiling van Antiquorum (20 sept)

Een Eclipse en een Planetarium met Glashütte kaliber. prijzen geschat op 6300 tot 8000 euro.

Benieuwd wat de opbrengst zal zijn…

Hier de link: http://catalog.antiquorum.com/catalog.html

Groeten,
Wouter

Een gouden Planetarium gaat echt meer opbrengen dan 8000 euro. We’ll see… Staan de uiteindelijke biedprijzen ook vermeldt t.z.t. ?

gr,
Hans Mennink

Hi Hans,
Antiquorum heeft een database ,rechts boven op hun homepage, waar alle horloges met opbrengsten van de laatste jaren te vinden zijn.
groet André

Merci, ik ben zeer benieuwd…

Nivelacuso Schreef:

Een gouden Planetarium gaat echt meer opbrengen
dan 8000 euro.

En dat geldt volgens mij ook voor een rose gouden Eclipse… HPN heeft er eentje nieuw in de verkoop voor 17.500…

Hallo forummers.
De beide van der Klaauws zijn verkocht.
Lot nr 188 was de Eclipse.
Geschatte opbrengst : tussen $ 8000 en $ 10.000
Opbrengst : $ 12.075.
Lot nr 189 was het Planetarium.
Geschatte opbrengst : tussen $ 8000 en $ 10.000
Opbrengst : $ 17.250.
Dus volgens mij een prima opbrengst.
Groeten,
JohnSr

John, bedankt voor de update.

Goede opbrengst, en volgens mij komen daar ook nog eens (o.a.) de veilingskosten bij.
gr,
Hans Mennink

Hoi Hans.
Inderdaad.Ik geloof 20% of iets dergelijks.
Zit nu even online de veiling te volgen.
Er zijn net een paar Pateks voor over de Eur 200,000 gegaan.
Groeten en tot bels.
JohnSr
http://clients.antiquorum.com/newlive/viewer/

12,075 USD & 17,250 USD Sold INCLUDING buyer’s premium.

Grt.Philipp

Klopt.
Zie het nu ook.
Groeten,
JohnSr

Tja, is toch 10.500 & 13.600,= in euro, gekocht in de VS waar je eigenlijk nog import-tax & BTW over moet betalen om hem hier veilig te dragen. Lastig reizen ook als je elke keer bij de douane niet kunt aantonen dat je ze in EU hebt gekocht, kan een keertje mis gaan zoals ik steeds vaker hoor.
grt.Philipp

Yep, heb het nu ook gezien…

Enfin, het is goed om te zien dat stukken van van der Klaauw nu bij dit soort belangrijke veilingen staan.

gr,
Hans Mennink

Klopt maar blijft wel zo dat als meneer Patrizzi geld kan verdienen, hij het snel in zijn veiling doet. Kun je ook zien aan het op maat afgesneden aanbod voor de amerikaanse klant van deze veiling: Montega ??? Had liever gezien dat de VDK in Geneve waren geveild.

Grt.Philipp