2 vintage aanwinsten

Vandaag zelf opgeknapt :smiley: :

Cimier 50’s chrono:

Het double is er inmiddels wel afgesleten, ik heb hem wel alvast gepolijst om opnieuw te laten vergulden.
Jammergenoeg is er een schilfertje van de plaat af, maar ik vindt het niet zo storend.
Tevens voorzien van een nieuw glas, en schoongemaakt / geolied, evenals de Lanco

De veer van de lanco heb ik vervangen, die was gebroken en een nieuw bandje.

Lanco 50’s dresswatch met teardrops:

rest van de foto’s hier te vinden:

http://members.home.nl/bredewold/wristwatches

Mooie horloges en foto’s Mario vooral die Cimier, mooie wijzerplaat ook. Wat voor uurwerken zitten daar in? Is het bandje van de Cimier origineel?

Coen

Het bandje lijkt origineel, dus die heb ik eraan gelaten.
Ondanks dat ik er een nieuwe hirsch aan had vondt ik het minder mooi.

De cimier is qua uuwerk een (vreemde) verassing.
het is een Penankergang met Roskopfachtig systeem , simpel dingetje op het eerste gezicht maar loopt weer verbazingwekkend goed!
Het heeft geen reset to zero functie en de subs zijn onzinnig ingedeeld mijn inziens.

Wel een grappig ding desondanks.

De lanco is wel grappig, 15 steens met een vroeg type uurwerk.
Kenmerkend is dat grote wiel, (ofwel 2 wielen op elkaar??!!) bovenop voor de secondenaansturing.
Geen idee wat voor caliber.

Ik kan die oude “rommel” best waarderen, ipv de zoveelste klok met eta nummertje jeweetwel.

Leuke aanwinsten (tu)

Die Cimier is uitgerust met zo’n Lapanouse “stopwatch” penanker kaliber; grappig ding, maar meer curiosa als technisch hoogstandje :wink:

Die Lanco is meer mijn ding; mooi deco uiterlijk, en hij ziet er weer erg goed uit voor zijn leeftijd.
En ik ben het helemaal met je eens: die ouwe uurwerkjes zijn veel interessanter en leuker om naar te kijken als moderne automaten.

Veel plezier ermee!
Groet,
Paul

Mario,

Mooie aanwinsten, via je website heb ik de binnenkant van beide horloges gekeken. Ook ik vind de calibre van Lanco qua kawlitatief beter dan die van Cimier. Trouwens de Tissot Art-Deco vind ik schitteren, hoort dit ook bij je verzameling? Ik ben zelf gek op antieke chronograaf, vooral horloge met Moonfase indicatie.
Veel plezier met je aanwinsten.
groet.

Yuen Tai

Wat is zo’n horloge toch mooi als je een beetje handig bent. Hopelijk komt het bij mij ook nog eens zover.

Heel mooi die Cimier.

Ik vind het ook erg leuk maar besteed het schoonmaken en onderhoud altijd uit. Kijk wel mee maar daar houd het voor mij ook meteen weer op.

Mvg Dennis.

Zo’n Cimier heb ik ook eens gehad maar dat het hele uurwerk stopt als je de chrono stil zet vond ik toch wat apart :smiley:
Die Lanco is helemaal in mijn straatje! Prachtig!

het uurwerk stop bij deze niet mee, dat hij mee zou stoppen had ik ook verwacht trouwens.
Integendeel dus, raar ding.