2 Vintage Citizen duikhorloges binnen

Bij iedereen zijn de vintage duikhorloges van Seiko wel bekend, vnl de 6105 en 6309.
Wat minder bekend zijn de Citizen duikers uit die zelfde periodes (eind jaren '60 - begin jaren '80).
Bij mij begon het enkele jaren geleden toen ik 2 Citizen 67-5776 van forumlid Xxof (Marc) overnam. Mooie grote en zeldzame duikers. Marc had toen ook een Citizen 62-6198 die ook te koop kwam, horloge verkeerde in een perfecte staat.
Besloten om die toen niet te kopen en er achteraf toch een beetje spijt van gehad.
Aangezien mijn verzameling Citizen duikers ondertussen weer wat gegroeid was, toch maar besloten om op zoek te gaan.
Dat viel nog niet mee, mooie exemplaren zijn moeilijk aan te komen. Enkele aanbiedingen van heel ver gehad voor veel geld en rijp voor de sloop.
Eindelijk toch gelukt om een mooie te vinden, maar bijna gelijktijdig kwam nog iets anders te koop: een Citizen 68-5372. Deze is bijna hetzelfde als de 62-, maar schijnt nog veel zeldzamer te zijn.
Voornamelijke verschillen zijn dat de 68- nog Parawater op de wijzerplaat heeft staan, langere wijzers heeft en geen lume bij de 3 heeft.
De 62- is van December 1974 en de 68- is van Februari 1971.
Volgens kenners zijn beide nog geheel origineel.
Beide zien er voor hun leeftijd nog uitzonderlijk goed uit.

Wim

3 likes

Dat zijn twee prachtige citizen duikers. (tu)
In zeer goede staat als ik het goed zie.
Zijn dit de kleinere modellen 36-38mm ?

Maat is eigenlijk perfect: 40 mm. zonder de kroon en 20 mm bandaanzet.

En sexy plexi? Zie ik dat goed?

Zeker zo mooi als de genoemde Seiko’s, kortom prachtig(tu)
Altijd leuk om te zien/lezen dat een doel is bereikt :slight_smile:

Proficiat en veel plezier bij het koesteren/dragen!

mvg

edit: spelfout :frowning:

Super gaaf! Lopen ze mooi?

Dat zijn toppers(tu)

Van harte en koester ze!!

Wat een prachtige duikers zijn dit, mooie gedetailleerde afwerking en van ver te herkennen als Citizen vintages. Ook deze gaan weer op mijn verlanglijstje :slight_smile:
Veel draagplezier ervan!

Mooie vangst! :slight_smile:

Ik wist het al, maar je bewijst het maar weer eens. Je hebt hier een uitstekende neus voor! Complimenten, wat zijn ze mooi.

Gr Ron

@Ferdinand: nee hoor, geen plexi.
@Ticothijs: ze lopen prima :wink:

Da’s een mooi duo!(tu) Geniet ervan!

Heb ik ook nog bij Jan U. liggen! Zoek al heel lamg naar een glaasje. Als je die weet…

Menno

Prachtige klokjes, veel draag plezier

Leuke horloges. Heb ook een 52-0110 gehad; 1 van de weinige horloges waarvan ik spijt heb dat ik hem heb verkocht. Heb nu een Crystron met ‘cushion case’ zoals bijv de seiko 6309 ook heeft:

W_G Schreef:

Leuke horloges. Heb ook een 52-0110 gehad; 1 van
de weinige horloges waarvan ik spijt heb dat ik
hem heb verkocht. Heb nu een Crystron met ‘cushion
case’ zoals bijv de seiko 6309 ook heeft:
http://auctions.c.yimg.jp/img327.auctions.yahoo.co
.jp/users/5/4/5/6/ofurutokei-img600x487-1372066995
2g9buv9245.jpg

Mooi model, kende ik nog niet. Hoe oud is deze ???

Dankzij Stephen / Sweephand weet ik dat: this is from 1981 and uses a 7100 movement.
:slight_smile: