Volgens mij is er bijna altijd sale bij Invicta, maar afgelopen weken nog net wat extra. Met een korting van 21% kon ik voor net € 100,- een nieuwe Invicta Pro Diver met Jubliee band in huis halen. Een mooi bedrag om een duikertje in huis te halen dat veel gebruikt mag worden en daar bovenop durfde ik met zo’n prijs ook nog voor een aparter kleurtje te gaan.
Het is dus een Pro Diver geworden met een groene wijzerplaat! Inmiddels heb ik ook wat verschillende groene nato/stoffen/rubberen bandjes in bestelling staan om wat te proberen en combineren. Dit is puur ter afwisseling, want de band die erbij zit draagt prima.
Toen ik het horloge binnen kreeg viel de verpakking direct op. Een stevig doosje met prima aankleding.
Ook het horloge is eigenlijk prima afgewerkt! Zowel de kast als de band hebben verschillende vormen van afwerking op het staal. Hoogglans en twee manieren van brushing. Verder staat er op de zijkant van de kast het de naam Invicta.
Het was de oplettende kijker wellicht al opgevallen (bij mij duurde het een uur dragen), maar mijn oog viel ineens op de cyclops van de datum. Deze zat een beetje ‘off’. Ik wist niet helemaal wat ik kon verwachten van een horloge in deze prijsklasse, maar het was toch erg storend. Hierop contact opgenomen met Invicta. Geen enkel probleem, de volgende dag werd het doosje weer afgehaald en ze gingen kijken of het te repareren was. Weer een dag later ontving ik een bericht dat het inderdaad niet goed was en dat ik een nieuw horloge kreeg opgestuurd ipv reparatie. Voor een dergelijk bedrijf ook de meest gemakkelijke oplossing gok ik.
Binnen 3 dagen dus een horloge ontvangen en weer omgewisseld. Prima service.
Inmiddels hangt er dus een nieuwe Pro Diver met groene wijzerplaat om mijn arm te bungelen. Met… jawel… rechte cyclops.
Al met al zeer tevreden over de kwaliteit/prijs verhouding. Een super leuk horloge in een gekke kleur.
Dan nog een vraagje voor de stalen band dragers; Hoe strak dragen jullie je band?!
Ik heb de band nu afgesteld en merk dat ik het horloge redelijk ‘losjes’ om de pols draag. Ik kan het topje van mijn wijsvinger er net tussen steken. Strakker ervaar ik al gauw als knellend. Ik kan het horloge echter niet om de pols draaien o.i.d. Hoe dragen jullie het?
Ziet er best goed uit! Is het een quartz of automaat? Persoonlijk stel ik een stalen band iets losjes af, zodat het niet gaat knellen in ieder geval. Maar ook weer niet zo los dat het horloge gaat rollen.