volgens Citizen is het een lederen band, geen vermelding van waterproof zijn ervan, anders een rubberband erbij voor het geval je ermee in het water gaat?
Vind het niet logisch bij een horloge die 20bar waterdicht is. Maar misschien omdat het mooi staat ( vind ik) . Sowieso de metalen band erop tijdens zwemmen.
Er zijn ook waterproof leren banden, maar daar staat het meestal wel op vermeld. Ik ben een paar keer tot -30 meter geweest met een Alpinist op een Hirsch Mariner band, die hield zich prima. Ook heb ik een nettere band van Molequin die waterdicht zou zijn. Uitstekende band, maar die is nog niet voldoende nat geweest om er op dat vlak iets positiefs over te zeggen.
Sommige banden kunnen tegen water, b.v. haai leder. Ik heb een Di-Modell waterbestendige band. Al maak je 'm zeiknat, eenmaal droog voelt ie weer als vanouds. Maar de droogtijd is zeker wel 8 uur dus persoonlijk zou ik nooit gaan zwemmen met leer, zelfs als ie er tegen kan.
Lekker op rubber of staal zetten.
Nee, die Hirsch Mariner is echt speciaal behandeld leer, komt geen rubber aan te pas.
Die met een rubber onderlaag hebben ze wel ook inderdaad, die lijken me ook prima geschikt en zien er ook wat sportiever uit. Dus passen wellicht qua stijl wat beter bij het horloge van TS.
Tussen het leer van de band zit volgens mij een kunststof bandje kijk maar door de gaatjes aan de blauwe kant van de band. Je kunt er gewoon mee het water in hoor geen probleem. Al vaak mee gezwommen. 200 meter diep gaat volgens mij een normaal persoon niet gauw bereiken.
Mooi horloge en veel plezier ermee. Ik vind het een fijn horloge.