20 jaar in de la, is het nog te redden?

Beste HF-ers,

Mijn vrouw heeft het horloge van haar overleden moeder al 20 jaar in een laatje liggen. Ze wil het nu graag gaan dragen. Wellicht dat het horlogevirus toch overgeslagen is? :slight_smile:

Het is een merkloos horloge met enkel een logootje en “Quartz” erop dus zo ver zijn we al. Voor de rest heb ik geen idee. Het is klein met een bandmaat van 13mm.

Het horloge heeft emotionele waarde (ik denk geen financiële) en daarom zou ik het graag weer aan de praat krijgen. Mijn vraag is of ik eenvoudig een nieuw batterijtje erin kan doen terwijl het 20 jaar niet gelopen heeft, of dat er beter iemand naar kan kijken voor een service beurt? En wie zou dat kunnen?

En als toevallig iemand weet wat voor merk het is, dan hou ik me aanbevolen!

Groet, Magnel

1 like

Je kunt een batterijtje altijd proberen.

Een servicebeurt loont de moeite niet, bij een horloge als deze is waarschijnlijk (veel) goedkoper om gewoon ff een nieuw kwarts uurwerkje te sourcen (twee tientjes moet wel lukken) en die er dan in te (laten) zetten.

3 likes

Ik wilde exact hetzelfde plaatsen. Wellicht een nieuw batterijtje en loopt het. Reparatie van het uurwerk is niet de moeite. Waarschijnlijk zijn passende nieuwe quartz uurwerkjes nog gewoon leverbaar.

Je kan het misschien wat cosmetisch laten verfraaien en schoonmaken. Nieuw bandje erop.

6 likes

Als het oude batterijtje tenminste niet is gaan lekken, na zoveel jaren alle kans toe.

2 likes

Dank jullie wel voor de adviezen!

Ik ga dit zeker proberen! En hopelijk is

Als het lukt is het mooi, en anders probeer ik iemand te vinden die voor mij een nieuw uurwerkje kan regelen & plaatsen!

1 like

Aan het logo te zien ishet een Ancre. Ik heb er een duiker van, een automaat.

3 likes

Frappant trouwens dat die bovenband zo is verkleurd. Hoe kan dat komen? :sweat_smile:

ik dacht eerst dat ie andersom zat🤭

1 like

ja dat moet het wel zijn! Even gegoogeld en ze hebben inderdaad van dit soort kleine modelletjes. Dank voor de tip!

Hij moet een kwart slag gedraaid worden, maar dat kan ik hier niet.
En natuurlijk geen beste foto met iPad en slecht licht.

Edit: nu begrijp ik het, je bedoelt het bandje van Magnel

1 like

Geen idee maar wel apart he? 20 jaar in een la doet blijkbaar rare dingen met een bandje. We hebben al een mooi bandje gezien wat er op gaat komen. Eerst maar even kijken of we het horloge aan de praat krijgen :slight_smile:

Nieuw binnenwerkje is inderdaad een goed idee…

En dan wat opknappen van de buitenzijde en je vrouw kan er nog jaren van genieten!

1 like

Dat is absoluut de bedoeling!

1 like

En gelukt ?

2 likes

Nog niet, ik heb nog geen tijd gevonden helaas! Staat nog wel in de planning :slight_smile:

1 like