Na het lezen op verschillende sites over de Frederique Constant Worldtimer (manufacture) ben ik eens gaan kijken wat er op chrono24 te vinden was.
Daar verschillen de prijzen van €1240 tot €3000!!!
Hoe is dit volgens jullie mogelijk? Is de ene aanbieder heel erg inhalig of heeft de ander juist een te grote voorraad liggen? Of is er iets anders aan de hand?
Een horlogemaker uit Delft houd op met FC en biedt momenteel 40% korting aan op zijn assortiment. Dat vindt FC niet fijn, maar als je toch al ophoudt met het merk, hoef je er ook geen vriendjes mee te blijven…
Het staat zo’n man natuurlijk vrij om ze ook op Chrono te gooien. Zo kun je wel eens lage prijzen treffen.
Hetzelfde meegemaakt met mijn Armand Nicolet J09, adviesprijs ook over de 2000 euro en in Duitsland nieuw opgehaald voor 600 euro.
Met mijn Epos Sportive ook iets gelijkaardig:
adviesprijs rond de 1250,- en ik heb hem gekocht voor 400.
Hetzelfde met mijn Oris TT2, ook maar 475,- nieuw gekocht.
Altijd van handelaren die gestopt waren of van iemand die een oude stock van een handelaar gekocht heeft.
Dit is meestal wel niet het geval met de bekende merken als Breitling, Omega, enz. …
Deze krijgen ze al verkocht als ze 20% korting geven.
Maar het loont altijd de moeite om wat opzoekwerk te verrichten voor de aankoop van een horloge
Absolute aanrader ook, de juwelier in Delft! Heeft alleen geen worldtimer of moonphase meer liggen, maar wel nog leuk ander spul. Zeker de moeite waard!
Ik vond het een bijzonder vriendelijke man trouwens. Liep er binnen gelokt door de korting, en hield er een leuk gesprek aan over. Volgens mij echt een liefhebber, en ik meende te zien dat hij niet alleen dealer maar ook horlogemaker is (volgens mij had hij een aardig atelier beneden).
Klopt helemaal. Ook nog eens een goede horlogemaker, naar wat ik heb gehoord. Hele nette en vriendelijk man, en zoals je zelf ook zegt een echte liefhebber met passie voor zijn vak.
Ben vandaag bij van Loenen geweest op stede trip in Delft. Had ook een goede indruk van hem. Ik zocht leuke vintage horloges. Maar hij had niet veel liggen.