2008, wat staat er op de planning voor het jaar

Hmmm, mijn planning is alweer flink in de war geschopt door een mailtje vanuit Duitsland :smiley:

Mijn vriendin en ik hebben sinds kort een huis gekocht.
Dus al het geld gaat op naar nieuwe meubels en etc.
Mocht ik nog iets overhouden dan zit ik te twijfelen tussen verschillende merken/modellen, het wordt in ieder geval wel een valjoux 7750;)

Fortis pilot chrono
Fortis B42 chrono
Sinn 303
Sinn 103
Sinn 144
Guinand 60.50

Henrik Schreef:

Ik ben van plan ook weer eens een nieuw horloge te
kopen zonder dat in een opwelling te doen. Iets
van Louis Erardā€¦

Louis Erard is een van mijn favourieten , de volgende 3 heb ik in mijn collectie :

en op de wishlist staat niet echt iets heel specifieks.

Met name nog wat japanse horloges zoals van Seiko. En verder wat vintage uit Duitsland en Zwitserland. Er is er al een onderweg als het goed is, fotoā€™s volgen als hij binnen is. Ik ben niet echt op zoek meer naar de echt dure horloges, heb er nu genoeg en wil gewoon kopen wat ik leuk vind.

Wat mij erg bevalt is de prijs-kwaliteit verhouding. ik heb een catalogus met prijslijst aangevraagd, ik ben benieuwd. Vooral de regulator met ā€œskeletā€ plaat bevalt mij zeer. Kost geloof ik 1100 euro.

Reference: 52 206 AA 20
Material: Steel Case
Glass: Sapphire Glass
Movement: Movement Peseux 7001
Functions: Regulator
Type of movement: Hand-winding
Dial: Skeleton dial with CĆ“tes de GenĆØve decorations
Hands: Black Hands
Case: See through case back with mineral glass
Strap/Bracelet: Croco imitation strap
Dimension of bracelet: Width 21mm
Ƙ of case: Case 40mm

De versie met gewone plaat heeft geblauwde wijzers, ik vraag me af of dat niet mooier is en of ze die eventueel voor me op de ā€œskeletā€ versie kunnen zettenā€¦

robbie409 Schreef:

die nieuwe mod van me is een omgebouwde 6309 :wink:

Ik zie regelmatig dat uurwerken met een nummer worden aangeduid; hoe zit dat systeem in elkaar?

(een vraag van duidelijk een nieuwkomer op dit terrein!)

Met vriendelijke groet,
Marco J.

Ik hoop mijn Moser in goede order te kunnen ontvangen - lijkt me al ambitieus genoegā€¦

Groet
Mark

MarkV Schreef:

Ik hoop mijn Moser in goede order te kunnen
ontvangen - lijkt me al ambitieus genoegā€¦

Groet
Mark

ik wilde net zeggen, jou wens is een goed werkende moser voor 2008, maar toen zei je het zelf al.
Vervelend dat het allemaal zo lang duurt ook.

Voor mij een Hamilton Jazzmaster Viewmatic. Daarna een Tissot Le Locle met stalen band en romeinse wijzerplaat. Dan sparen voor een Hamilton Jazzmaster Chrono. Ik vrees alleen dat er tussendoor ook nog wel Seikootje komt.

Seiko gebruikt het caliber + een kastaanduiding om modellen aan te geven.

Dat zijn 4 cijfers.

6309 is de aandiding van de kast. Deze is met verschillende caibers geleverd.

Check hier maar eens:
http://www.ittc.ku.edu/~jgauch/watch/divers/index.html

Mijn planning bestaat er op dit moment uit dat mijn vrouw ergens in april gaat bevallen van ons eerste kind. Dat zal dus mijn grootste nieuwe aanwinst worden in 2008! :slight_smile:
Nou ja, verder zal ik hier of daar wel wat kleins aanschaffen.

Paul G. Schreef:

Mijn planning bestaat er op dit moment uit dat
mijn vrouw ergens in april gaat bevallen van ons
eerste kind. Dat zal dus mijn grootste nieuwe
aanwinst worden in 2008! :slight_smile:
Nou ja, verder zal ik hier of daar wel wat kleins
aanschaffen.

Van harte alvast Paul en laat het ons weten wat het is geworden! Sterkte aan je vrouw.

Kijk - daar kunnen wij met onze wildste horloge-plannen niet tegenopā€¦ Veel succes met dit ā€œprojectā€ !!

Groet
Mark

Ook voor mij(ons) gaat er over "slechts"6 week een droom in vervulling en dat is dat ik vader mag worden van ons eerste kindje(een dochter:)) Iets wat ik vorig jaar omstreeks deze tijd niet eens kon beseffen.En elke dag die nu voorbij gaat is een stapje dichter naar een heel bijzonder moment.Het moment dat je opeens met z,n drietjes bent:)Zo zie je maarā€¦een jaar kan vol verrassingen zitten en in dit geval kijk ik hier erg naar uit!!

Mvg Dennis.

Dankuwel, heren! :wink:

Ik volg je op de voet, Dennis. Want over 10 weken ben ik aan de beurt! :)-D

Paul:)voor jullie ook alvast HEEL VEEL sucses gewenst met deze super gebeurtenis(tu)

Na de laatste aanwinsten van de afgelopen paar weken heb ik toch nog iets op de wenslijst staan. Iets welke ik nu sinds een jaartje wil is de Omega Seamaster Midsize Quartz! :slight_smile: Hopelijk komt 'ie er dit jaar nog.

Jep! Is dit ook de midsize, de 36mm variant? Hoe bevalt 'ie je, draagt hij lekker. Je doet er niet toevallig afstand vanā€¦ :wink: