2008, wat staat er op de planning voor het jaar

Titel zegt het eigenlijk al; wat ben jij van plan dit jaar aan te schaffen.

Ik heb zelf nog geen concrete verlanglijst maar misschien iemand anders wel. Laat het weten. :smiley:

Ik wil heel graag een horloge van Jacques Lemans en dan wel een Formule 1 model. Welke weet ik nog niet precies.

Tevens zou ik nog een Seiko 5 willen kopen. Ik heb al een paar leuke gezien. Vooral die met zo een legerband.

Groet,

Paul

Jep, ik heb al een paar lijstjes

Allereerst, een horlogedoos, hopenlijk zie ik wat leuks op de rikketik zondag.

Verder in de categorie “nieuw-goedkoop”: een drietal alpha’s, een russische chrono (waarschijnlijk een Poljot Strela, of een Buran met 3133) en een Seiko SNK619.

In de categorie “oud en niet zo heel duur”: een vintage Omega.

En ik denk nog na over de categorie “eigenlijk te duur, maar hij is zoooo moooi” :wink:

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Tja, mijn echte ‘Wish-List’ voor 2008 is niet zo bijzonder groot.
De bescheiden, doch fraaie collectie horloges welke ik reeds bezit, koester ik daags en draag ik met veel plezier.
Maar aan het einde van dit jaar moet mijn eerste GMT horloge een feit zijn.

De wedstrijd zal uiteindelijk gaan tussen de volgende drie horloges:

De ‘Breitling’ Colt GMT, zilveren wijzerplaat, bruin lederen band.

Of de ‘Frederique Constant’ GMT, witte wijzerplaat, zwarte lederen band.

Of de ‘Omega’ DeVille GMT, witte wijzerplaat, bruin lederen band.

Mijn voorliefde voor de ‘Omega’ zou de doorslag kunnen geven, doch de ‘Breitling’ heeft mijn inziens de beste prijs / kwaliteit verhouding. En de ‘Frederique Constant’ is gewoon een zeer fraai horlogeontwerp.

Ik hou jullie op de hoogte. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

wil eigenlijk heel graag dit jaar een sub kopen. hopelijk kom ik er een tegen voor een goede prijs.

Ik denk dat ik dit jaar over ga schakelen op Mac


Iphone, Macbook Air, wat is het allemaal verschrikkelijk mooi gemaakt.

robbie409 Schreef:

Ik denk dat ik dit jaar over ga schakelen op
Mac


Iphone, Macbook Air, wat is het allemaal
verschrikkelijk mooi gemaakt.

Nou Robbie, ik BEN overgeschakeld naar Apple, wat een prachtige spullen. In 1 woord SUPER.
Niet alleen mijn notebook maar sinds kort de iPodtouch met mailen en internetten. “coolvet”

In de korte termijn planning (d.w.z. binnen een half jaar ofzo) staan:

Seiko 6309
Seiko 6138 (Geel of blauw dat ruimtevaart model
)
Seiko Tuna
Seiko Samurai Ti
Alpha Paul Newman Chrono
Ipod touch
Santoni (suede)

Longshots:
Rolex Sub
Omega Speedmaster
Omega Seamaster

Succes mensen :wink:

HĂ© Tim,

die nieuwe mod van me is een omgebouwde 6309 :wink:

Ik kan er wel Ă©Ă©n maken met een 7s26 uurwerk, ik heb een aantal wijzerplaten ervan over. Kan voor de lol ook een 5je vullen met 6309-inhoud :smiley:

Moet je zeker doen. Ben 10 maanden geleden overgestapt naar een macbook. Zeer tevreden en wil nooit meer terug naar “raampjes”. Naast dat ze erg mooie spullen maken, die direct werken als je ze op elkaar aansluit (geen gezeik met geconfigureer en zo), is het besturingssysteem erg stabiel. Je krijgt er ook iLife bij met programma’s als iPhoto, iMovie, Itunes en Garageband. Kortom de opgekropte creativiteit heeft een uitweg gevonden. Voor zover het verkooppraatje.

Mijn wishlist voor dit jaar
 Ik ben even de weg kwijt sinds ik “watch horloges jaarboek 2008” heb gekocht. Maar ik heb nog geen echte dresswatch. Ik denk dat ik me daar het komend jaar op ga orienteren. Moet echt iets heel speciaals worden.

Groeten,

Michel

Wissel drie Aplha’s in voor 1 echt horloge


Die 3 Alpha’s kosten samen zo’n 150 euro. Daar heb je geen ‘echt horloge’ voor. En dan heb ik het over een horloge met een naam. Daarnaast waag ik het te betwijfelen of sommige duurdere merken daadwerkelijk beter zijn, zeker als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt.

Ik kijk naar twee soorten horloges, die ik gewoon een leuk uiterlijk vind hebben, en die me echt wat doen. Die laatste categorie hoeft niet persé duur te zijn, maar is wel zeldzamer. Daarvoor moet je de tijd nemen om ze of te vinden, of de financiën bij elkaar te sparen.

Daarom tracteer ik mezelf af en toe op een ‘gewoon leuk’ horloge, en ik weet nu al een aantal in die categorie, waaronder genoemde alphas.

Groeten,

Martin

Tsja,
Zeno Magellano gold (morgen :wink: )
Breitling Super Avenger
Alpina Avalanche
U-Boat 53mm automatic (Zwarte plaat/bruine band)
en dan is het alweer zomer


Er is een Cristopher Ward Kingfisher LE (ETA-mov) met rubber band in bestelling.
Daarnaast vermoed ik toch nog wel te opteren voor een Seiko bij Robbie (de Sumo vind ik erg mooi). Langzaam maar zeker wordt het nog eens een heuze verzameling.

Verstandige keus. Ik ben inmiddels ook alweer een jaartje overgestapt. Geen gedoe meer met virusscanners die je pc vertragen, vastlopers, hardware die niet werkt. Printers plug je in en werken direct


Voor mij staat de iphone ook in de planning, maar of die dit jaar nog naar NL komt?..

Op horloge gebied wil ik gaan zoeken naar een flieger, maar eerst gaat het geld nu naar een nieuwe motor.

2008, Het jaar van “less is more” voor mij vwb horloges :smiley:

Mijn wishlist is flink ingekort tot een stuk of



 of
 wat?
Zo blijven we schieuwnierig.

een rolex gmt, lijkt mij een goed voornemen.
gr, john

Op de planning staat als eerstvolgende aanwinst een Meistersinger 1Z, 38mm zwarte wijzerplaat. En pas later dit jaar, heel misschien, een Seamaster of een Explorer I.

We zullen zien!

Ik ben van plan ook weer eens een nieuw horloge te kopen zonder dat in een opwelling te doen. Iets van Louis Erard